۰

ادعای عجیب Micron درباره تراشه‌های حافظه GDDR7

ادعای عجیب Micron درباره تراشه‌های حافظه GDDR7
بازدید 7
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


مایکرون به عنوان یک برند مطرح در صنعت تراشه‌های حافظه، ادعای عجیبی درباره تراشه‌های GDDR7 مطرح کرده است. این برند فاش کرده که استفاده از تراشه‌های GDDR7 می‌تواند عملکرد گیمینگ کارت‌های گرافیک را تا 30 درصد نسبت به نسل قبل بهبود دهد. جزئیات بیشتر را در نیوز الکترونیک بخوانید.

مایکرون در همین رابطه اعلام کرده که این پیشرفت از مقایسه حافظه GDDR7 با سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه با حافظه GDDR6 با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه حاصل شده است. البته این ادعا را می‌توان تا حدودی درست دانست.

بهبود فوق‌العاده عملکرد تراشه‌های حافظه GDDR7

بهبود فوق‌العاده عملکرد تراشه‌های حافظه GDDR7

بر اساس گزارش tomshardware پهنای باند حافظه GDDR7 جدید Micron نسبت به نسل قبل تا 60 درصد افزایش یافته و مصرف انرژی نیز تا 50 درصد بهبود یافته است. همچنین زمان پاسخ‌گویی نیز تا 20 درصد کاهش یافته و همین امر می‌توان عملکرد گیمینگ این حافظه‌ها را تا حد زیادی بهبود دهد.

سرعت ماژول های جدید 32 گیگابیت در ثانیه است که تقریبا 10 گیگابیت بر ثانیه بالاتر از سریع ترین ماژول های GDDR6X ساخته شده است. Micron می‌گوید با اتصال 12 تراشه حافظه GDDR7 روی یک رابط 384 بیتی، نسل بعدی حافظه می‌تواند بیش از 1.5 ترابایت بر ثانیه پهنای باند ارائه دهد.

در مقام مقایسه کارت گرافیک RTX 4090 با همان پیکربندی حافظه، اما با ماژول‌های Micron GDDR6X با سرعت 21 گیگابیت در ثانیه، پهنای باند حافظه 1.008 ترابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند. علاوه بر این سرعت حافظه‌های GDDR7 تقریباً 10 گیگابیت سریع‌تر از ماژول‌های GDDR6X است.

از طرفی باید در نظر داشت که سازندگان پردازنده گرافیکی مانند انویدیا ناگزیر خواهند بود که گذرگاه کارت‌های نسل بعدی را تا حد قابل توجهی کاهش دهند و همین امر ممکن است ادعای مایکرون برای بهبود 30 درصدی گیمینگ را تا حد زیادی زیر سوال ببرد.

در واقع انتظار می‌رود که کارت گرافیک RTX 5090 با GDDR7 و همان رابط گذرگاه 384 بیتی RTX 4090 را مشاهده کنیم. GDDR7 نسل بعدی حافظه های گرافیکی است که جانشین GDDR6 و برادر کارآمدتر آن یعنی GDDR6X می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

– استفاده از حافظه های GDDR7 در کارت های گرافیک نسل بعد انویدیا و AMD

– استاندارد حافظه گرافیکی GDDR7 تصویب شد؛ حداکثر سرعت 192 گیگابایت بر ثانیه

سرعت تراشه‌های حافظه GDDR7 در زمان عرضه بین 28GT/s تا 32GT/s خواهد بود و انتظار می‌رود تراشه‌هایی از این نسل با سرعت 40GT/s را نیز مشاهده کنیم. شایعه شده که انویدیا اولین شرکتی خواهد بود که کارت گرافیک با حافظه GDDR7 تولید می‌کند.

انتظار می‌رود AMD به استفاده از حافظه‌های GDDR6 برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی خود ادامه داده و احتمالاً تا سری RX 9000 چیزی تغییر نخواهد کرد. هنوز برنامه اینتل برای استفاده از این تراشه‌ها رسانه‌ای نشده است.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید