۰

انحصار بازی‌های ایکس باکس می‌شکند؟

انحصار بازی‌های ایکس باکس می‌شکند؟
بازدید 85
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


هم زمان با شایعات رو به افزایش درباره عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای کنسول‌های دیگر، مایکروسافت خبر از تغییر در کسب و کار بخش ایکس باکس داده است که می‌تواند به معنای فاصله گرفتن از تولید کنسول و حرکت به سمت تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ثالث باشد.

هرچند که آینده کنسول ایکس باکس می‌تواند روی هوا باشد، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم گرفته بازی‌های ساخت استودیوهای در مالکیت خود را بر روی پلتفرم‌های دیگر هم عرضه کند تا سود بیشتری به دست بیاورد. ظاهراً برنامه Game Pass آن‌طور که انتظار می‌رفت رشد نکرده است و همین موضوع باعث شده مایکروسافت به راه‌های دیگری برای فروش بازی‌های خود فکر کند.

احتمال عرضه بازی‌های انحصاری مایکروسافت بر روی کنسول‌های دیگر

هفته قبل افشای یکی از اسناد مربوط به پرونده FTC نشان می‌داد مایکروسافت در حال ساخت ایکس باکس سری ایکس فاقد درایو نوری است، از همین رو به نظر نمی‌رسد مایکروسافت به کلی بیخیال کنسول شده باشد. می دانیم مدل بیزینس کنسول‌ها عمدتاً متکی بر بازی‌های انحصاری است که اگر جواب ندهد، سازنده ناچار است از طریق نسبت کارایی به قیمت رقابت کند.

xbox_horizon.jpg

در صورتی که شایعات درست باشد و مایکروسافت بخواهد Xbox را به یک توسعه دهنده ثالث بازی‌های کنسول تبدیل کند، دست به قمار خطرناکی زده است. عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس بر روی کنسول‌هایی چون نینتندو و پلی استیشن به معنای سهیم کردن آنها در سود فروش بازی‌ها است که می‌تواند یک پیروزی پُر هزینه برای مایکروسافت به عنوان سازنده کنسول باشد.

در همین رابطه بخوانید:

– بازی‌های انحصاری ایکس باکس راهی کنسول پلی استیشن 5 می‌شوند؟

طبق گزارش‌های تأیید نشده، بازی Hi-Fi Rush برای پلی استیشن 5 و نینتندو سویچ عرضه خواهد شد. شایعات حتی خارج شدن Sea of Thieves و عناوین بتسدا چون Starfield و Indiana Jones از انحصار ایکس باکس را مطرح کرده‌اند.

اکنون باید منتظر ماند و دید مایکروسافت چه اطلاعات بیشتری درباره تغییرات در کسب و کار ایکس باکس ارائه می‌کند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید