۰

اولین قربانی تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ مشخص شد؛ منتظر وای‌فای 7 نباشید

اولین قربانی تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ مشخص شد؛ منتظر وای‌فای 7 نباشید
بازدید 52
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


به نظر می‌رسد که اولین ضعف گوشی‌های نسل جدید سامسونگ که به تراشه اگزینوس 2400 مجهز هستند، مشخص شده است. این گوشی‌ها که شامل گلکسی اس 24 (مدل پایه) و گلکسی اس 24 پلاس می‌شوند، امکان پشتیبانی از قابلیت ارتباطی جدید Wi-Fi 7 را نخواهند داشت.

پس از هفته‌ها انتظار و افشا شدن حجم زیادی از اطلاعات مربوط به محصولات نسل جدید سامسونگ، این شرکت کره‌ای بالاخره ساعاتی قبل از گوشی‌های سری گلکسی اس 24 و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پرچمدار این مجموعه رونمایی کرد.

با تراشه اگزینوس 2400 منتظر وای‌فای 7

همانطور که انتظار می‌رفت، سامسونگ در این مراسم اعلام کرد که گوشی هوشمند Galaxy S24 Ultra به طور انحصاری از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره‌مند خواهد شد، در حالی که برادران کوچک‌تر آن یعنی گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس قرار است در اغلب بازارهای جهانی پردازنده اگزینوس 2400 را به همراه داشته باشند.

به گزارش Sammobile، در حال حاضر مشخص نیست که پردازنده Exynos 2400 سامسونگ مانند نمونه‌های قبلی خود ناامیدکننده ظاهر خواهد شد یا خیر؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پردازنده در مقابل Snapdragon 8 Gen 3 از لحاظ عملکرد، بهره‌وری انرژی و مدیریت گرما چطور عمل می‌کند.

با تمام این تفاسیر، تنها چند ساعت پس از معرفی گوشی‌های جدید سامسونگ که تراشه اگزینوس 2400 را به همراه دارند، اولین ضعف آن که مربوط به اتصال Wi-Fi است، مشخص شد.

دارندگان گلکسی 24 و گلکسی اس 24 پلاس منتظر وای‌فای 7 نباشند

از آنجا که تراشه Exynos 2400 از فناوری ارتباطی Wi-Fi 7 پشتیبانی نمی‌کند، کاربرانی که گوشی Galaxy S24 یا Galaxy S24+ خریداری می‌کنند نباید در انتظار چنین قابلیتی باشند.

البته این وضعیت در گلکسی اس 24 اولترا که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 را به همراه دارد، متفاوت بوده و امکان اتصال به شبکه‌های وای فای 7 برای این دسته از کاربران وجود خواهد داشت.

با تراشه اگزینوس 2400 منتظر وای‌فای 7

نکته جالب آن است که در برخی بازارها مانند آمریکا و کانادا، گوشی‌های گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس قرار است پردازنده اسنپدراگون داشته باشند، با این حال سامسونگ تصمیم گرفته ویژگی پشتیبانی از وای‌فای 7 این گوشی‌ها را غیرفعال کرده و برابری قابلیت‌های گوشی‌های خودش در تمام بازارهای جهانی را حفظ کند.

در همین رابطه بخوانید:

– استاندارد Wi-Fi 7 معرفی شد؛ تا 5 برابر سریع‌تر از وای‌ فای 6E با سرعت 46 گیگابیت بر ثانیه

– فقط ویندوز 11 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند

وای فای 7 مبتنی بر استاندارد Wi-Fi 6E توسعه یافته و از همان باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز استفاده می‌کند. با این وجود، با سرعت تئوری این فناوری ارتباطی نسل جدید حدود 4.7 برابر افزایش یافته و بر روی کاغذ به 46 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

با تراشه اگزینوس 2400 منتظر وای‌فای 7

علاوه بر این، در Wi-Fi 7 پهنای باند کانال برای هر دستگاه جداگانه دو برابر افزایش یافته به 320 مگاهرتز رسیده است که علاوه بر افزایش سرعت، به روترها اجازه می‌دهد تا به شکل هم‌زمان به دستگاه‌های بیشتری متصل شوند.

فناوری ارتباطی وای فای 7 نسبت به نسل قبل کارآمدی بالاتری به همراه داشته و حداقل از لحاظ تئوری می‌تواند به کاهش مصرف انرژی افزایش شارژدهی باتری دستگاه‌های قابل حمل کمک کند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید