۰

این تصویر انویدیا میزان قدرت و ارزش خرید کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER را نسبت به دیگر محصولات فاش کرد

این تصویر انویدیا میزان قدرت و ارزش خرید کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER را نسبت به دیگر محصولات فاش کرد
بازدید 49
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


به تازگی در شبکه‌های اجتماعی تصویری از یکی از رویدادهای انویدیا منتشر شده است که میزان قدرت و همچنین ارزش خرید کارت‌های سری GeForce RTX 40 SUPER این شرکت را با دیگر محصولات آن به مقایسه می‌گذارد. اکنون با توجه به این تصویر می‌توان تمامی کارت‌های سری RTX 40 انویدیا را از نظر قدرت و همچنین میزان عملکرد به ازای هر دلار قیمت رده‌بندی کرد.

انویدیا در حاشیه رویداد CES 2024 از سری کارت‌های GeForce RTX 40 SUPER خود رونمایی کرد و شاهد معرفی کارت‌های RTX 4080 SUPER، RTX 4070 Ti SUPER و همچنین RTX 4070 SUPER توسط آن بودیم. اگرچه هم اکنون مشخصات و جزییات نسبتاً کاملی را از این کارت‌های گرافیک می‌دانیم اما مقایسه میزان قدرت و همچنین عملکرد به ازای هر دلار قیمت از این محصولات نیز موضوع مهمی است. به تازگی تصویری از یکی از رویدادهای انویدیا در دسترس قرار گرفته که اطلاعات کامل و جامعی در مورد میزان قدرت و عملکرد این کارت‌های گرافیک فاش می‌کند.

NVIDIA-SUPER-GPUs-2.jpg

براساس گزارش منتشر شده از سوی Wccftech، انویدیا به تازگی در کشور ویتنام رویدادی را برگزار کرده است تا کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 SUPER خود را به فروشندگان این محصولات معرفی کند. انویدیا در این رویداد تصویری را به نمایش گذاشته است که میزان عملکرد و قدرت این کارت‌های گرافیک جدید را نسبت به محصولات پیشین آن در سری RTX 40 و RTX 30 نشان می‌دهد. همچنین در بخش دیگری از این تصویر میزان ارزش خرید یا عملکرد به ازای هر دلار قیمت از این کارت‌های گرافیک نیز فاش شده است.

انویدیا در این رویداد اعلام کرده است که در مقایسه عملکرد این کارت‌های گرافیک عملکرد فناوری تولید فریم DLSS کنار گذاشته شده است تا میزان قدرت این کارت‌های گرافیک به صورت خام و دست نخورده با یکدیگر به مقایسه گذاشته شود. در تصویر زیر میزان عملکرد و قدرت این کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در سری RTX 40 SUPER به صورت نسبی با دیگر محصولات سری RTX 40 و RTX 30 مقایسه شده است.

NVIDIA-SUPER-GPUs-3.png

با توجه به این تصویر باید گفن که کارت GeForce RTX 4080 SUPER چیزی در حدود 8.8 درصد نسبت به کارت RTX 4080 عملکرد بهتری دارد. کارت RTX 4070 Ti SUPER نیز به گونه‌ای طراحی شده است که در حدود 12 درصد نسبت به کارت RTX 4070 عملکرد بهتری داشته باشد. این تصویر انویدیا همچنین فاش می‌کند که کارت RTX 4070 SUPER در حدود 10 درصد از کارت RTX 4070 عملکرد بهتری دارد. مطمئناً انویدیا در این تصویر نسخه مرجع از این کارت‌های گرافیک که دارای سرعت کلاک پیش‌فرض هستند را به مقایسه گذاشته است. بدون شک در نسخه‌های سفارشی از این کارت‌های گرافیک شاهد تغییر این اعداد و ارقام خواهیم بود.

NVIDIA-SUPER-GPUs-4.png

همانطور که گفته شد انویدیا در بخشی از این تصویر خود ارزش خرید کارت‌های سری RTX 40 SUPER را هم با دیگر محصولات خود به مقایسه گذاشته است. در تصویر بالا براساس اطلاعات منتشر شده از سوی انویدیا میزان عملکرد این کارت‌های گرافیک به ازای هر دلار قیمت از آن‌ها نشان داده شده است و شاهد رده‌بندی بر این اساس هستیم. تصویر بالا نشان می‌دهد که هم اکنون کارت RTX 4070 SUPER بیشترین ارزش خرید را در میان محصولات انویدیا داراست. در این رده‌بندی کارت‌های RTX 4070 و RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4080 SUPER نیز در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید