۰

بهترین فیلم های ۲۰۲۴ | ۳۵ اثر مورد انتظار + امتیاز IMDB

بهترین فیلم های ۲۰۲۴ | ۳۵ اثر مورد انتظار + امتیاز IMDB
بازدید 9
مدت زمان خواندن نوشته : 51 دقیقه

در سال ۲۰۲۴ باید منتظر فیلم‌های جذاب زیادی به‌خصوص از کارگردان‌های قدیمی تا برنده اسکار باشیم. فرانسیس فورد کوپولا با فیلم Megalopolis امسال از بازنشستگی بازگشته است و دنی ویلنوو با فیلم Dune Part 2 یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی سالن‌های سینما را خلق و ارائه کرده است. سال ۲۰۲۴ پر از فیلم‌هایی در سبک‌های مختلف مثل درام، کمدی، عاشقانه، ترسناک، اکشن تا ابرقهرمانی است و حتی طرفداران فیلم‌های هیولایی هم امسال فیلم Godzilla x Kong: The New Empire را در سالن‌های سینما تماشا کرده‌اند.

همچنین بازار انیمیشن‌ها هم بسیار داغ است و انیمیشن Inside Out 2 و انیمیشن گارفیلد تا انیمیشن Despicable Me 4 و انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim از جمله آثار موردانتظار انیمیشن و انیمه سال ۲۰۲۴ است. طرفداران آثار ابرقهرمانی هم می‌توانند منتظر فیلم Deadpool and Wolverine و فیلم جوکر 2 باشند و طرفداران فیلم‌های ترسناک هم بدون شک در انتظار آثاری چون بازسازی فیلم Nosferatu و فیلم A Quiet Place: Day One خواهند بود.

الکس گارلند نیز با فیلم Civil War یک اثر متفاوت را ارائه کرده است و با فیلم Kingdom of the Planet of the Apes به دنیای سیاره میمون‌ها بازگشته‌ایم. ازطرفی طرفداران فیلم‌های اکشن بی‌صبرانه منتظر فیلم Furiosa: A Mad Max Saga هستند و جان کرازینسکی امسال با فیلم IF که بسیار متفاوت‌تر از دو فیلم قبلی او است، بازگشته است. همچنین در سال جاری می‌توانیم منتظر بازگشت تیم برتون با فیلم Beetlejuice Beetlejuice باشیم. در ادامه می‌توانید فهرست ۳۵ فیلم موردانتظار سال ۲۰۲۴ از نگاه زومجی را مشاهده کنید.

فهرست براساس تاریخ اکران مرتب شده‌اند.


فهرست مطالب

بهترین فیلم های ۲۰۲۴ که منتظرشان هستیم

آدام درایور و ناتالی امانوئل در پشت بام در فیلم Megalopolis

۱- فیلم مگالوپلیس

فیلم Megalopolis

  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • نویسنده: فرانسیس فورد کوپولا
  • بازیگران: آدام درایور، فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل، جان ویت، لارنس فیشبرن، آبری پلازا، جیانکارلو اسپوزیتو، جیسون شوارتزمن، شایا لباف، تالیا شایر، گریس فاندروال، کاترین هانتر، جیمز رمار، کلوئی فاینمن، مادلین گاردلا، ایزابل کاسمن، دی بی سویینی، بیلی ایوز و داستین هافمن
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Megalopolis در IMDB

فیلم مگالوپلیس داستان وفاداری یک زن در نیویورک را دنبال می‌کند که بین پدرش که دیدگاهی کلاسیک نسبت به جامعه دارد و معشوقه‌اش که پیشروتر و آماده‌تر برای آینده است، تقسیم شده است. فرانسیس فورد کوپولا که برای کارگردانی آثاری چون سه‌گانه پدرخوانده، فیلم The Conversation، فیلم Apocalypse Now و فیلم Bram Stoker’s Dracula شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۴ از بازنشستگی خارج شده و فیلم Megalopolis را کارگردانی کرده است.

فیلم مگالوپلیس که با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری تولید شده است، هنوز دارای تاریخ اکرانی نیست، اما این فیلم قرار است برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ نمایش داده شود. در این فیلم شاهد حضور بازیگران زیادی هستیم و همچنین این فیلم روند تولید پر حاشیه‌ای را هم تجربه کرده است. در هر حال اولین ویدیو فیلم Megalopolis نشان می‌دهد که داستان فیلم با محوریت زمان است و باید دید بازگشت او چگونه قرار است رقم بخورد.


ریچارد گی‌یر و اوما تورمن در فیلم Oh, Canada

۲- فیلم آه کانادا

فیلم Oh, Canada

  • کارگردان: پل شریدر
  • نویسنده: پل شریدر
  • بازیگران: ریچارد گی‌یر، جیکوب الوردی، اوما تورمن، ویکتوریا هیل، مایکل امپریولی، پنه‌لوپه میچل، کریستین فروست و زک شافر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Oh, Canada در IMDB

پل شریدر، نویسنده Taxi Driver و کارگردان فیلم First Reformed به‌تازگی فیلم Oh, Canada را کارگردانی کرده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر راسل بنکس است که داستان آن دارای شباهت‌هایی به زندگی پل شریدر است. فیلم آه کانادا داستان هنرمندی را دنبال می‌کند که در حال مرگ است و در طول آن واقعیت زندگی را می‌پذیرد. او در دوران جوانی به‌عنوان چپ‌گرای کانادایی-آمریکایی برای اجتناب از حضور در جنگ ویتنام به کشور کانادا گریخته است. فیلم Oh, Canada قرار است برای اولین‌بار در بخش رقابت جشنواره فیلم کن نمایش داده شود و از جمله آثار موردانتظار سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.


شان بیکر

۳- فیلم آنورا

فیلم Anora

  • کارگردان: شان بیکر
  • نویسنده: شان بیکر
  • بازیگران: مایکی مدیسون، مارک ایدلشتین، یورا بوریسف، کارن کاراگولیان، واچه توماسیان، آیوی وولک و لونا سوفیا میراندا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Anora در IMDB

فیلم Anora با بازی مایکی مدیسون داستان زنی به‌نام آنی از محله بروکلین را دنبال می‌کند که در ادامه با پسر یک الیگارشی روسی ازدواج می‌کند. حالا والدین این پسر روس به نیویورک آمده‌اند و تبدیل به یک تهدید برای زندگی مشترک آن‌ها شده‌اند. این فیلم کمدی اثر جدید شان بیکر، کارگردان فیلم The Florida Project است که قرار است برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن در بخش رقابت آن نمایش داده شود و از آن به‌عنوان یکی از فیلم‌های مهم این جشنواره یاد شده است.


فیلم Parthenope

۴- فیلم پارتنوپه

فیلم Parthenope

  • کارگردان: پائولو سورنتینو
  • نویسنده: پائولو سورنتینو
  • بازیگران: سلست دالا پورتا، استفانیا ساندرلی، گری اولدمن، سیلویو اورلاندو، لویزا رانیری، پپه لانتستا، ایزابلا فراری، نلو ماشا و پائولو کالیاری
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Parthenope در IMDB

فیلم Parthenope داستان زنی به‌نام پارتنوپه را دنبال می‌کند که اسم او برگرفته از نام شهر است. او اطراف پارتنوپه ناپلی‌های سرخورده و دوست داشتنی و سرشار از زندگی زندگی می‌کند و او را گاهی پر از توهم و لحظات دلسرد کننده خواهیم دید. زندگی می‌تواند بسیار طولانی، پیش‌پاافتاده یا خاطره‌انگیز باشد. گذر زمان مجموعه از احساسات را به وجود می‌آورد و در آن‌جا در پس‌زمینه شهر ناپل است که جادو می‌کند، می‌تواند آزار بدهد و به خنده بیندازد.

پائولو سورنتینو پس از کارگردانی آثاری چون فیلم The Great Beauty، فیلم Youth، فیلم The Hand of God، سریال The Young Pope و سریال The New Pope امسال با فیلم Parthenope بازگشته است که در آن شاهد نام‌هایی مثل گری اولدمن هم هستیم. اتفاقات فیلم در ایتالیا جریان دارد و این فیلم برای اولین‌بار در بخش رقابت جشنواره فیلم کن نمایش داده خواهد شد.


والپیپر فیلم Dune Part 2

۵- فیلم تلماسه بخش دوم

فیلم Dune Part 2

  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • نویسنده: دنی ویلنوو و جان اسپیتز
  • بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون، آنیا تیلور جوی و سهیلا یعقوب
  • تاریخ انتشار: ۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند ۱۴۰۲)
  • فیلم Dune Part 2 در IMDB

پس از تخریب خاندان آتریدس توسط هارکونن در فیلم Dune، پرنسس ایرولان، دختر امپراتور صدام چهارم به‌طور مخفیانه گزارش می‌دهد که ممکن است پل اتریدیز هنوز زنده باشد. در آراکیس، سربازان فرمن استیلگار از جمله پل و مادر باردارش، لیدی جسیکا بر یک گشت‌زنی هارکونن غلبه می‌کنند. هنگامی که جسیکا و پل به جایگاه فرمن یعنی سیچ تبر می‌رسند، برخی از فرمن‌ها گمان می‌کنند که آن‌ها جاسوس باشند، درحالی‌که استیلگار و دیگران نشانه‌هایی از پیش‌گویی باستانی را می‌بینند که مادر و پسری از دنیای بیرونی برای آراکیس رفاه به ارمغان خواهند آورد.

فیلم Dune Part 2 که درواقع تکمیل کننده رمان اصلی تل‌ماسه اثر فرانک هربرت است، با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شده است که بخشی از این تحسین بابت اجرای درخشان بازیگران و بخشی بابت دنیاسازی جذاب دنی ویلنوو بوده است. این فیلم هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ در گیشه آمریکای شمالی و جهانی بوده است. موفقیت فیلم Dune 2 باعث شد تا لجندری به ساخت فیلم Dune 3 براساس رمان Dune Messiah چراغ سبز نشان دهد که تکمیل کننده خط داستانی پل اتریدیز خواهد بود. گفته می‌شود که فیلم Dune Part 2 شانس بالایی هم برای حضور در رقابت اسکار دارد.


متحد شدن گودزیلا و کینگ کونگ در فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

۶- فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

  • کارگردان: آدام وینگارد
  • نویسنده: تری روسیو، جرمی اسلیتر و سیمون برت
  • بازیگران: برایان تایری هنری، کیلی هاتل، ربکا هال، دن استیونز، فالا چن، الکس فرنس و ریچل هاوس
  • تاریخ انتشار: ۲۹ مارس ۲۰۲۴ (۱۰ فروردین ۱۴۰۳)
  • فیلم Godzilla x Kong: The New Empire در IMDB

گودزیلا و کونگ در فیلم Godzilla x Kong: The New Empire با یک تهدید بسیار بزرگ و پنهان در اعماق سیاره مواجه می‌شوند که می‌تواند بقای بشریت را به خطر بیندازد. گودزیلا و کونگ برای شکست این موجود خطرناک باید با یکدیگر متحد شوند؛ وگرنه به‌تنهایی قادر به شکست دادن آن نخواهند بود. پس از موفقیت فیلم Godzilla vs Kong حالا دنباله این فیلم از دنیای هیولایی مانسترورس تولید و اکران شده است که اینبار شاهد یک فیلم به مراتب اکشن‌تری هستیم.

درواقع فیلم Godzilla x Kong: The New Empire تا حد زیادی مثل یک قطار سریع‌السیر توصیف شده است که متوقف نمی‌شود و در طول آن این دو هیولا محبوب باید با اسکار و شیمو مواجه شوند. با اینکه فیلم حاوی صحنه‌های اکشن و با استفاده از جلوه‌های ویژه زیادی است، اما تنها ۱۳۵ میلیون دلار هزینه ساخت آن شده است و فیلم توانسته مورد توجه تماشاگران در سراسر جهان قرار بگیرد. با اینکه گودزیلا و کونگ ستاره فیلم خود هستند، اما برخی اعتقاد دارند که شخصیت دن استیونز از معدود شخصیت‌های خوب انسانی دنیای مانسترورس در این فیلم است. همچنین دنباله فیلم Godzilla x Kong در دست ساخت است.


کریستن دانست در حال عکاسی در فیلم Civil War

۷- فیلم جنگ داخلی

فیلم Civil War

  • کارگردان: الکس گارلند
  • نویسنده: الکس گارلند
  • بازیگران: کریستن دانست، واگنر مورا، استیون مک‌کینلی هندرسون، کیلی اسپینی، کارل گلاسمن، سونویا میزونو، جونیکا تی. گیبز و جس ماتنی
  • تاریخ انتشار: ۱۲ آوریل ۲۰۲۴ (۲۴ فروردین ۱۴۰۳)
  • فیلم Civil War در IMDB

فیلم Civil War به‌عنوان یک اثر اکشن و حماسی توصیف شده که اتفاقات آن در آینده نزدیک در آمریکا جریان دارد. در طول داستان فیلم رقابتی برای رسیدن به کاخ سفید در آینده نزدیک در آمریکا آغاز شده است. الکس گارلند، کارگردان آثاری چون فیلم Ex Machina، فیلم Annihilation، فیلم Men و سریال Devs وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم جنگ داخلی را بر عهده داشته است. گارلند پیش از این اثر جدید خود را به یک فیلم جاده‌ای و جنگی با عناصر هجو آمیز توصیف کرده بود که مثل یک بازی تیراندازی می‌ماند.

فیلم Civil War با حواشی متعددی مثل مباحث سیاسی در داخل آمریکا مواجه شده است، اما این فیلم درنهایت توانست عملکرد درخشانی در گیشه داشته باشد و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های شرکت A24 در گیشه تبدیل شود. فیلم به‌طور کلی نگاهی هجو آمیز به یک نبرد احتمالی در آینده نزدیک دارد و الکس گارلند که بیشتر به‌عنوان یک فیلمساز آثار ترسناک شناخته می‌شود، اکنون یک تجربه اکشن و متفاوت را ارائه کرده است.


هنری کویل در حال خندیدن در فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare

۸- فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه

فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare

  • کارگردان: گای ریچی
  • نویسنده: گای ریچی، پل تاماسی، اریک جانسون و آرش عامل
  • بازیگران: هنری کویل، ایزا گونزالس، آلن ریچسون، هنری گلدینگ، هنری زاگا، الکس پتیفر، کری الویس، هیرو فاینز-تیفین، بابز اولوسانموکون، فیشر استیونس، فردی فاکس، کارلوس باردم و تیل شوایگر
  • تاریخ انتشار: ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare در IMDB

فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare دومین همکاری مشترک گای ریچی با هنری کویل است

فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare با الهام از وقایع واقعی و ترکیب آن با وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا و داستان‌های جیمز باند به قلم ایان فلمینگ در دوران جنگ جهانی دوم تولید شده است. این فیلم داستان اولین نیروهای ویژه بریتانیا در دوران WW2 را دنبال می‌کند که ماموریتی محرمانه و خطرناکی را قرار است انجام دهند. گای ریچی امسال با یک فیلم کمدی اکشن که در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد، بازگشته است.

فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه که اثری بسیار پر ستاره هم محسوب می‌شود، توانسته است حسابی طرفداران، تماشاگران و منتقدان را به وجد بیاورد و ریچی با همان استایل همیشگی نشان داده است که هنوز می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب و راضی کند. ریچی در فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare دوباره با هنری کویل همکاری کرده که به‌نظر می‌رسد همکاری بسیار موفقی هم بوده است. اگرچه گای ریچی این روزها برنامه بسیار شلوغی دارد، اما نشان داده است که او می‌تواند هر سال ما را با آثار خود سرگرم کند.


زندیا در فیلم Challengers در میان تماشاچیان نشسته است

۹- فیلم چلنجرز

فیلم Challengers

  • کارگردان: لوکا گوادانینو
  • نویسنده: جاستین کوریتزکس
  • بازیگران: زندایا، جاش اوکانر، مایک فیست، دارنل اپلینگ، ای‌جی لیستر و هیلی گیتس
  • تاریخ انتشار: ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم Challengers در IMDB

فیلم Challengers داستان همسر و مربی یک تنیس‌باز مشهور را دنبال می‌کند که در وسط یک بازی، او را برای یک ای‌تی‌پی چلنجر تور ثبت‌نام می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که او با معشوقه سابق همسرش رقابت خواهد کرد. این فیلم عاشقانه ورزشی جدیدترین اثر لوکا گوادانینو، کارگردان آثاری چون فیلم Call Me by Your Name، فیلم Suspiria و فیلم Bones and All است که در آن شاهد نقش‌آفرینی زندایا و جاش اوکانر هستیم.

فیلم چلنجرز با اینکه حواشی زیادی در زمان تبلیغات خود داشت، اما توانست مورد توجه منتقدان و سپس تماشاگران قرار بگیرد. البته فیلم Challengers ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۳ اکران شود، اما اعتصاب بازیگران و نویسندگان باعث تأخیر اکران این فیلم تا سال ۲۰۲۴ شده است.


رایان گاسلینگ برای افشای توطئه در فیلم The Fall Guy

۱۰- فیلم مرد ساده‌لوح

فیلم The Fall Guy

  • کارگردان: دیوید لیچ
  • نویسنده: درو پی‌یرس
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، امیلی بلانت، آرون تیلور-جانسون، هانا وادینگهام، ترزا پالمر، استفانی شو و وینستون دوک
  • تاریخ انتشار: ۳ می ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم The Fall Guy در IMDB

فیلم The Fall Guy داستان یک بدل‌کار کتک خورده و قدیمی را دنبال می‌کند که در حال کار روی مجموعه فیلمی با ستاره‌ای است که مدت‌ها پیش برای او بدلکاری کرده و جایگزین او شده بود، سپس ستاره ناپدید می‌شود. دیوید لیچ پس از کارگردانی آثاری چون فیلم Atomic Blonde، فیلم Deadpool 2 و فیلم Bullet Train حالا به سراغ فیلم مرد ساده‌لوح آمده است. این فیلم براساس رمانی به‌نام فال گای اثر گلن ای. لارسن ساخته شده است و توانسته نظر مثبت و تحسین منتقدان را جلب کند.

یونیورسال حساب ویژه‌ای روی فیلم The Fall Guy باز کرده و بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون دلار برای ساخت این فیلم کمدی اکشن هزینه کرده است. با اینکه بسیاری انتظار داشتند فیلم فال گای شروع قدرتمندی در گیشه داشته باشد، اما در حال حاضر پایین‌تر از انتظار ظاهر شده است و با اینکه برنامه‌هایی برای ساخت دنباله آن وجود دارد، ولی باتوجه‌به فروش فعلی کمی سخت به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال یونیورسال امید زیادی به حفظ فروش فیلم دارد و در هر حال فیلم The Fall Guy را فعلا می‌توان یکی از فیلم‌های کمدی اکشن برجسته سال ۲۰۲۴ معرفی کرد.


والپیپر فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

۱۱- فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها

فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

  • کارگردان: وس بال
  • نویسنده: جاش فریدمن، ریک جافا و آماندا سیلور
  • بازیگران: اوون تیگ، فریا آلن، پیتر میکون، ایکا دارویل، کوین دورند، نیل سندیلندز، تراویس جفری، سارا وایزمن، لیدیا پکهام، راس ساموئل، دیچن لاچمن، ولد آبزگی و ویلیام اچ میسی
  • تاریخ انتشار: ۱۰ می ۲۰۲۴ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم Kingdom of the Planet of the Apes در IMDB

اتفاقات فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها قرار است تقریبا ۳۰۰ سال پس از حوادث فیلم War for the Planet of the Apes جریان داشته باشد و از این فیلم به‌عنوان شروع یک حماسه جدید در دنیای سیاره میمون‌ها یاد شده است. گفته می‌شود که در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes یک میمون گروه‌های دیگر را وادار می‌کند تا فناوری انسانی را پیدا کنند؛ درحالی‌که میمونی دیگر تنها نظاره‌گر گرفته شدن قبیله‌اش است، سفری را برای یافتن آزادی آغاز می‌کند. یک زن جوان کلید جستجوی اولی است، اگرچه او برنامه‌های خودش را دارد.

فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها به‌نوعی شروع کننده مجموعه جدیدی در دنیای سیاره میمون‌ها است که به‌نظر می‌رسد حداقل منتظر یک سه‌گانه جدید باشیم. فیلم Kingdom of the Planet of the Apes تاکنون عملکرد خوبی در گیشه و در نزد منتقدان داشته است و به‌نظر می‌رسد شروع خوبی برای سری جدید محسوب می‌شود. در سری جدید به‌نظر می‌رسد که \اهد رویارویی میمون‌ها با یکدیگر تا بازگشت دوباره انسان‌ها باشیم.


والپیپر فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

۱۲- فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

  • کارگردان: جرج میلر
  • نویسنده: جرج میلر و نیکو لاتوریس
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، کریس همسورث، ناتان جونز، آنگوس سمپسون، کوادن بیلز، لاکی هیوم، آلایلا براون، تام برک و دنیل وبر
  • تاریخ انتشار: ۲۴ می ۲۰۲۴ (۴ خرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Furiosa: A Mad Max Saga در IMDB

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga پس از سقوط جهان و فروپاشی اجتماعی جریان دارد و ماجراهای فیوریوسای جوان را دنبال می‌کند که از مکان سبز ربوده می‌شود و به‌دست یک گروه بزرگ از موتورسواران یاغی به رهبری وارلرد دمنتوس می‌افتد. آن‌ها با عزیمت به دنیای ویستلند با قلعه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند که توسط ایمورتان جو اداره می‌شود. درحالی‌که دو ستمگر برای تسلط می‌جنگند، فیوریوسا باید مصیبت‌های زیادی را پشت سر بگذارد تا راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند.

فیلم Furiosa درواقع اسپین‌آف فیلم Mad Max: Fury Road محسوب می‌شود که تمرکز آن روی ماجراجویی‌های فیوریوسای جوان تا شروع اتفاقات این فیلم است. فاصله اتفاقات دو قسمت حدود ۲۵ سال است و طبق معمول می‌توانیم منتظر سکانس‌های اکشن طولانی در این قسمت هم باشیم که پایان فیلم Furiosa دقیقا به شروع اتفاقات فیلم Fury Road منتهی می‌شود.


گارفیلد در حال خوردن لازانیا در انیمیشن The Garfield Movie

۱۳- انیمیشن فیلم گارفیلد

انیمیشن The Garfield Movie

  • کارگردان: مارک دیندال
  • نویسنده: دیوید رینولدز
  • بازیگران: کریس پرت، ساموئل ال جکسون، نیکلاس هولت، وینگ ریمز، سسیلی استرانگ، هانا وادینگهام، برت گلدشتاین، اسنوپ داگ و بوئن ینگ
  • تاریخ انتشار: ۲۴ می ۲۰۲۴ (۴ خرداد ۱۴۰۳)
  • انیمیشن The Garfield Movie در IMDB

انیمیشن The Garfield Movie داستان گارفیلد، گربه عاشق لازانیا را دنبال می‌کند که در آستانه شروع یک ماجراجویی دیوانه‌وار در فضای باز است! گارفیلد پس از دیداری غیرمنتظره با پدرش مجبور می‌شود که از زندگی پرنازونعمت خود دست بکشد و به‌همراه اودی برای انجام یک سرقت بامزه و پرمخاطره به ویک ملحق شوند. گارفیلد امسال با یک انیمیشن جدید بازگشته است و به‌نظر می‌رسد که سونی پیکچرز برنامه جذابی برای طرفداران این گربه دوست داشتنی دارد.

نقدهای اولیه انیمیشن The Garfield Movie فعلا متوسط بوده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که درنهایت باید منتظر یک انیمیشن سرگرم کننده باشیم. همچنین حضور صداپیشگان شناخته شده‌ای مثل کریس پرت و ساموئل ال جکسون تا نیکلاس هولت در انیمیشن گارفیلد تایید شده است.


والپیپر فیلم IF

۱۴- فیلم ایف

فیلم IF

  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • نویسنده: جان کرازینسکی
  • بازیگران: رایان رینولدز، جان کرازینسکی، کایلی فلمینگ، استیو کارل، فیبی والر بریج، فیونا شاو، آلن کیم، بابی موینیهان، مت دیمون، امیلی بلانت، جرج کلونی، جان استوارت، سم راکول، مایا رودولف، سباستین مانسیکالو، کریستوفر ملونی، آکوافینا، ریچارد جنکینز، بلیک لایولی، متیو رایس، وینس وان، کیگان-مایکل کی، ایمی شومر و لوئیس گوست جونیور
  • تاریخ انتشار: ۱۷ می ۲۰۲۴ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم IF در IMDB

فیلم IF با الهام از دوران کودکی جان کرازینسکی ساخته شده است

فیلم IF داستان یک دختری جوان را دنبال می‌کند که می‌داند در حال پشت سر گذاشتن یک تجربه پر دردسر است و پس از آن شروع به مشاهده دوستان خیالی همه افراد می‌کند که پس از بزرگ شدن دوستان واقعی خود رها شده‌اند. این فیلم می‌خواهد نشان دهد که این دختر با این قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد. جان کرازینسکی پس از اینکه دو قسمت فیلم A Quiet Place را کارگردانی کرد، در سومین تجربه کارگردانی خود تصمیم گرفت تا به‌جای کارگردانی یک فیلم ترسناک، یک فیلم کمدی فانتزی خانوادگی را جلوی دوربین ببرد.

جان کرازینسکی درواقع با الهام از دوران کودکی خود فیلم IF را کارگردانی کرده است و به نحوی ادای دینی به آثار کلاسیک دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی هم محسوب می‌شود. نمایش‌های فیلم باعث افزایش انتظارات زیادی از این فیلم کمدی فانتزی شده و حضور ستارگان سرشناس از جمله رایان رینولدز و استیو کارل نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. فیلم ایف می‌تواند یکی از آثار برتر تابستان امسال باشد.


ویل اسمیت و مارتین لارنس در فیلم پسران بد ۴

۱۵- فیلم پسران بد: بران یا بمیر

فیلم Bad Boys: Ride or Die

  • کارگردان: عادل العربی و بلال فلاح
  • نویسنده: کریس برمنر
  • بازیگران: ویل اسمیت، مارتین لارنس، جیکوب اسکیپیو، ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ، پاولا نونز، تاشا اسمیت، جان سلی، اریک دین، دی‌جی خالد، یوان گریفید، ری سیهورن، جوینر لوکاس و کوین همفیل
  • تاریخ انتشار: ۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۸ خرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Bad Boys: Ride or Die در IMDB

فیلم Bad Boys: Ride or Die داستان مایک لوری و مارکوس برنت، کارآگاهان میامی را دنبال می‌کند که در حال بررسی فساد داخل پلیس میامی هستند، اما زمانی‌که کاپیتان فقید آن‌ها به‌نام کنراد هاوارد پس از مرگ متهم به همکاری با کارتل‌های مواد مخدر می‌شود، آن‌ها مجبور به فرار می‌شوند و حالا آن‌ها مجبور هستند تا این پرونده را به شکل غیر قانونی روی آن کار کنند. پس از موفقیت فیلم Bad Boys for Life در سال ۲۰۲۰، سونی پیکچرز خیلی سریع به ساخت دنباله این فیلم اکشن کمدی چراغ سبز نشان داد، اما روند ساخت آن به‌خاطر حواشی ویل اسمیت و سپس اعتصابات هالیوود کمی بیشتر از انتظار طول کشید.

در فیلم پسران بد: بران یا بمیر شاهد بازگشت ویل اسمیت و مارتین لارنس و بازیگران اصلی قسمت سوم هستیم که درکنار آن تیم سازندگان فیلم Bad Boys for Life نیز بازگشته‌اند. درواقع سونی تلاش کرده است تا با حفظ تیم قبلی دوباره موفقیت آن را تکرار کند، اما آیا آن‌ها می‌توانند دوباره موفق شوند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید کمی صبر کنیم.


گلن پاول در فیلم Hit Man

۱۶- فیلم هیت من

فیلم Hit Man

  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر
  • نویسنده: ریچارد لینکلیتر
  • بازیگران: گلن پاول، آدریا آرجونا، آستین آملیو، رتا، مالی برنارد، سانجای رائو، ایوان هولتزمن و مایک مارکوف
  • تاریخ انتشار: ۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۸ خرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Hit Man در IMDB

فیلم Hit Man ریچارد لینکلیتر در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو ۲۰۲۳ درخشان ظاهر شده بود

فیلم Hit Man داستان یک استاد روانشناسی و با اخلاق را دنبال می‌کند که در همکاری با پلیس نیواورلئان خودش را به‌عنوان یک قاتل مخفی جا می‌زند. اما او پس از آشنایی با یک زن ناامید که در تلاش است تا از نامزد سابقش فرار کند، حالا او خودش به یکی از شخصیت‌های دروغینش تبدیل شده و حالا عاشق این زن مرموز هم شده است و این موضوع او را به یک جنایتکار تبدیل می‌کند. فیلم هیت من براساس یک مقاله داستان جنایت‌ واقعی در مجله ماهانه تگزاس در سال ۲۰۰۱ تولید شده است.

ریچارد لینکلیتر، کارگردان آثاری چون فیلم Before Sunrise، فیلم Before Sunset، فیلم Before Midnight و فیلم Boyhood وظیفه کارگردانی فیلم هیت من را بر عهده داشته است. او پیش از این با نتفلیکس برای انیمیشن Apollo 10 1⁄2: A Space Age Childhood و با گلن پاول، ستاره فیلم در فیلم Everybody Wants Some همکاری کرده بود و این فیلم کمدی اکشن پیش از این توانسته بود در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو ۲۰۲۳ درخشان ظاهر شود، اما انتظار برای اکران عمومی و پخش آن از نتفلیکس کمی بیشتر از انتظار طول کشیده است و به‌زودی این انتظار به پایان خواهد رسید.


احساسات قدیمی رایلی در یک ظرف شیشه‌ای گرفتار شده‌اند در انیمیشن Inside Out 2

۱۷- انیمیشن درون و بیرون ۲

انیمیشن Inside Out 2

  • کارگردان: کلسی مان
  • نویسنده: مگ لفاوه
  • بازیگران: امی پولر، فیلیس اسمیت، لویس بلک، تونی هیل، لایزا لاپیرا، مایا هاوک، ایو ادبری، ادل اگزارکوپولوس، پال والتر هاوزر، کنسینگتون تالمن، دایان لین، کایل مک‌لاکلن،‌ لیلیمار هرناندز، ایوت نیکول براون، فلی، دیو گولز، فرانک اوز، بابی موینیهان و جان راتزنبرگر
  • تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۵ خرداد ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Inside Out 2 در IMDB

در انیمیشن Inside Out 2 دوباره افکار ذهنی رایلی نوجوان باز خواهیم گشت، درست زمانی‌که مقر اصلی در حال تخریب است تا فضایی برای یک موقیت ‌پیش‌بینی نشده باز شود و آن همم چیزی جز احساسات جدید نیست. شادی، غم، خشم، ترس و انزجار، که مدت‌ها است عملیات موفقیت‌آمیزی را انجام داده‌اند، مطمئن نیستند که وقتی اضطراب ظاهر می‌شود چه احساسی داشته باشند و به‌نظر می‌رسد که او تنها نیست.

رایلی در انیمیشین Inside Out 2 دارای احساسات جدیدی خواهد بود

بدون شک انیمیشن Inside Out یکی از بهترین ساخته‌های پیکسار است و حالا دنباله آن بدون پیت داکتر شاخته شده است که باعث می‌شود بسیاری به موفقیت این قسمت کمی شک داشته باشند. بااین‌حال نمایش‌های انیمیشن Inside Out 2 تاکنون توانسته است نظر بسیاری را جلب کند و در بدترین حالت می‌توانیم منتظر یک دنباله خوش ساخت و سرگرم کننده باشیم. همچنین ۳۵ دقیقه ابتدایی انیمیشن در سینماکان پخش شده است که با واکنش مثبت تماشاگران مواجه شده است.

در انیمیشن درون و بیرون ۲ باید منتظر احساسات جدیدی باشیم که تاکنون شخصیت اضطراب توانسته است در نمایش‌های فیلم به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و حتی بسیاری که ۳۵ دقیقه اول فیلم را تماشا کرده‌اند می‌گویند که او ستاره بخش اول انیمیشن بوده است. حسادت، بی‌حوصلگی و خجالت سه احساس جدید دیگر رایلی هستند که برخی می‌گویند آن‌ها احساسات موقتی رایلی هستند و در بزرگسالی محو خواهند شد؛ چرا که پدر و مادر او دارای این احساسات نیستند.


اما استون در فیلم Kinds of Kindness

۱۸- فیلم انواع مهربانی

فیلم Kinds of Kindness

  • کارگردان: یورگوس لانتیموس
  • نویسنده: یورگوس لانتیموس و افتمیس فیلیپو
  • بازیگران: اما استون، جسی پلمونس، ویلم دفو، مارگارت کوالی، هانگ چائو، جو آلوین، مامودو آتی و هانتر شیفر
  • تاریخ انتشار: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم Kinds of Kindness در IMDB

فیلم Kinds of Kindness سومین همکاری مشترک اما استون با یورگوس لانتیموس است

یورگوس لانتیموس و اما استون پس از درخشش در فیلم Poor Things حالا امسال با یک فیلم کمدی درام دیگر بازگشته‌اند. داستان فیلم Kinds of Kindness در سه بخش روایت می‌شود که تمرکز بخش اول در مورد مردی درمانده است که تلاش می‌کند تا کنترل زندگی خود را به‌دست بگیرد. در بخش دوم داستان شاهد پلیسی خواهیم بود که همسر او در دریا مفقود شده است و او سپس باز خواهد گشت، اما به‌نظر می‌رسد که او فرد دیگری شده است. در بخش سوم شاهد زنی خواهیم بود که به شکل سرنوشت با رهبر یک فرقه مذهبی آشنا می‌شود. در هر حال همکاری دوباره لانتیموس و استون می‌تواند برای طرفداران آن‌ها جذاب باشد و باید دید آن‌ها می‌توانند موفقیت دو اثر مشترک قبلی خود را تکرار کنند یا نه.


موتورسواری آسیتن باتلر در فیلم The Bikeriders

۱۹- فیلم موتورسواران

فیلم The Bikeriders

  • کارگردان: جف نیکولز
  • نویسنده: جف نیکولز
  • بازیگران: جودی کومر، آستین باتلر، تام هاردی، مایکل شنون، مایک فیست، بوید هالبروک، توبی والاس و نورمن ریداس
  • تاریخ انتشار: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم The Bikeriders در IMDB

داستان فیلم The Bikeriders در دهه ۱۹۶۰ اتفاق می‌افتد و ظهور یک کلوب موتورسواران خیالی در غرب میانه را دنبال می‌کند. این کلوب که ازطریق زندگی اعضای آن به تصویر کشیده می‌شود، در طول یک دهه از محل تجمع افراد محلی به یک باند شیطانی تبدیل می‌شود که شیوه زندگی منحصر‌به‌فرد گروه اصلی را تهدید می‌کند. این فیلم اقتباسی از رمان موتورسواران اثر دنی لیون است که جف نیکولز، کارگردان فیلم Midnight Special است.

فیلم موتورسواران در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۳ توسط استودیوی قرن بیستم اکران شود، اما اعتصاب بازیگران و نویسندگان باعث عقب افتادن اکران این فیلم شده است و درنهایت حق اکران فیلم The Bikeriders به شرکت فوکس فیچرز واگذار شد. در هر حال این فیلم با واکنش مثبت منتقدان مواجه شده است.


لوپیتا نیونگو به‌همراه گربه‌اش درکنار جوزف کوئین در مترو نیویورک در فیلم A Quiet Place: Day One

۲۰- فیلم یک مکان ساکت: روز یک

فیلم A Quiet Place: Day One

  • کارگردان: مایکل سارنوسکی
  • نویسنده: مایکل سارنوسکی
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، جوزف کوئین، جایمن هانسو، الکس وولف و دنی اوهر
  • تاریخ انتشار: ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ (۸ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم A Quiet Place: Day One در IMDB

فیلم A Quiet Place: Day One قرار است یک داستان پیش درآمد در مورد حمله فضایی‌ها به زمین را دنبال کند و تمرکز آن روی روز اول حمله این موجودات به زمین است. اتفاقات فیلم از شهر نیویورک آغاز می‌شود و تمرکز آن روی و شخصیت سم و اریک خواهد بود. این فیلم ترسناک براساس ایده‌ و داستانی از جان کرازینسکی، خالق دنیای یک مکان ساخت ساخته شده است که در آن قرار است به روز اول حمله بیگانگان بازگردیم.

پس از موفقیت دو قسمت اول فیلم A Quiet Place، به‌نظر می‌رسد که اسپین‌آف این فیلم ترسناک می‌تواند موفقیت دو قسمت اول این مجموعه را دنبال کند. نمایش‌های فیلم A Quiet Place: Day One تاکنون نظرات بسیاری را جلب کرده و حضور مایکل سارنوسکی هم باعث افزایش انتظارات شده است.


مینیون ها در انیمیشن Despicable Me 4

۲۱- انیمیشن من نفرت انگیز ۴

انیمیشن Despicable Me 4

  • کارگردان: کریس رناد و پاتریک دلاج
  • نویسنده: مایک وایت
  • بازیگران: استیو کارل، کریستن ویگ، پی‌یر کافین، میراندا کازگرو، دانا گیر، مدیسون پولان، استیو کوگان، ویل فرل، سوفیا ورگارا، جوئی کینگ، استیون کلبر و کلوئی فاینمن
  • تاریخ انتشار: ۳ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Despicable Me 4 در IMDB

در انیمیشن Despicable Me 4 پس از هفت سال گرو و مینیون‌ها قرار است با یک ماجراجویی جدید بازگردند و گرو دیگر یک ابرشرور نیست و به یک ضد قهرمان تبدیل شده است. در دوران جدید او به‌همراه همسر و سه دخترش و همچنین عضو جدید خانواده که گرو جونیور نام دارد، زندگی جدیدی را با مینیون‌ها آغاز کرده است، اما آن‌ها تبدیل به هدفی برای ماکسیم له مال و والنتینا که شخصیت‌های شروری از دنیای خلافکاران هستند، می‌شوند و حالا آن‌ها باید فرار کنند.

انیمیشن من نفرت انگیز ۴ ادامه داستان گرو را نشان می‌دهد و در طول آن شخصیت جدیدی هم اضافه شده است. شاید خبر خوب برای طرفداران بازگشت کریس رنارد، کارگردان دو قسمت اول انیمیشن Despicable Me برای کارگردانی قسمت چهارم باشد که در قسمت سوم حضور نداشت و به‌نظر می‌رسد که انیمیشن تا حدودی بیشتر حال و هوای دو قسمت اول را خواهد داشت. در هر حال بازگشت گرو و مینیون‌ها می‌تواند یک تابستان هیجان‌انگیز دیگر را برای طرفداران رقم بزند.


میا گاث در فیلم Maxxxine

۲۲- فیلم ماکسین

فیلم Maxxxine

  • کارگردان: تی وست
  • نویسنده: تی وست
  • بازیگران: میا گاث، الیزابت دبیکی، موزس سامنی، میشل موناهن، بابی کاناوله، لی‌لی کالینز، هالزی، جانکارلو اسپوزیتو و کوین بیکن
  • تاریخ انتشار: ۵ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم Maxxxine در IMDB

فیلم Maxxxine داستان ماکسین را دنبال می‌کند که پس از اینکه تنها بازمانده حوادث یک قتل‌عام بود، در اوایل دهه ۱۹۸۰ به لس آنجلس نقل مکان می‌کند تا رویاهای خود را برای تبدیل شدن به یک بازیگر مشهور دنبال کند، اما توسط یک قاتل زنجیره‌ای ملقب به شکارچی شب مورد تعقیب قرار می‌گیرد. این فیلم ترسناک و اسلشری دنباله مستقیم فیلم X و بخشی از مجموعه فیلم ایکس که فیلم Pearl بخشی از آن محسوب می‌شود است.

فیلم ماکسین یکی از موردانتظارترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۴ است که بدون شک طرفداران دو قسمت اول این مجموعه اسلشری منتظر ادامه داستان ماکسین هستند که حالا ماجراهای او قرار است در شهر لس آنجلس دنبال شود. 


ددپول و ولورین پس از یک مبارزه در فیلم Deadpool and Wolverine

۲۳- فیلم ددپول و ولورین

فیلم Deadpool and Wolverine

  • کارگردان: شان لوی
  • نویسنده: رت ریس، پال ورنیک، شان لوی، رایان رینولدز و زب ولز
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، مورنا باکارین، استفان کاپیچیچ، برایانا هیلدبرند، کوتسونا شیئوری، راب دلینی، کاران سونی، لزلی اوگامس، جنیفر گارنر، آرون استنفورد، اما کورین و متیو مک‌فادین
  • تاریخ انتشار: ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ (۵ مرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Deadpool and Wolverine در IMDB

فیلم Deadpool and Wolverine اولین فیلم دنیای سینمایی مارول با درجه سنی بزرگسال است

پس از سال‌ها انتظار بالاخره قرار است شاهد ماجراجویی مشترک ددپول و ولورین باشیم، اما این ماجراجویی برخلاف انتظار قرار است یک ماجراجویی مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول باشد. در فیلم Deadpool and Wolverine سازمان TVA که بیرون از زمان و مکان وجود دارد و بر خط زمانی نظارت می‌کند، ددپول را از زندگی آرام خود بیرون می‌کشد و او را با ولورین عازم مأموریتی می‌کند که تاریخچه دنیای سینمایی مارول را تغییر خواهد داد.

اطلاعات خیلی زیادی از این فیلم در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که ولورین بالاخره قرار است لباس زرد رنگ کمیک این شخصیت را بر تن کند و همچنین اولین فیلم با درجه سنی بزرگسال دنیای سینمایی مارول است. علاوه‌براین، کاساندرا نوا قرار است شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم باشد و طبق انتظار هم ددپول و ولورین در طول فیلم قرار است بارها با یکدیگر مبارزه کند. فیلم Deadpool and Wolverine که تنها اثر MCU در سال ۲۰۲۴ است، می‌تواند به یک موفقیت بزرگ در گیشه دست پیدا کند که شواهد هم گواه این موضوع است. بااین‌حال بسیاری امیدوار هستند تا این ماجراجویی مشترک در آینده ادامه پیدا کند.


فیلم Trap

۲۴- فیلم تله

فیلم Trap

  • کارگردان: ام. نایت شامالان
  • نویسنده: ام. نایت شامالان
  • بازیگران: جاش هارتنت، آریل داناهیو، سالکا شامالان، الیسون پیل، هیلی میلز و مارنی مک‌فیل
  • تاریخ انتشار: ۹ آگست ۲۰۲۴ (۱۹ مرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Trap در IMDB

فیلم Trap در مورد یک قاتل زنجیره‌ای به‌نام قصاب است که به دخترش برای حضور در کنسرت یک ستاره پاپ به‌نام لیدی ریون می‌پوندد، اما او خیلی زود متوجه می‌شود که این کنسرت تله‌ای است که پلیس برای دستگیری او گذاشته است. ام. نایت شامالان پس از چند همکاری مشترک حالا با برادران وارنر و یک فیلم ترسناک و کم هزینه دیگر بازگشته است و تریلر اول فیلم نمایش یک فیلم جذاب را برای طرفداران ام. نایت شامالان می‌دهد و باید دید او می‌تواند موفقیت فیلم Split را اینبار تکرار کند یا سرنوشت فیلم‌های اخیر او دوباره تکرار خواهد شد.


زنومورف در حال نمایش دندان‌های خود در فیلم Alien: Romulus

۲۵- فیلم بیگانه: رومولوس

فیلم Alien: Romulus

  • کارگردان: فده آلوارز
  • نویسنده: فده آلوارز و ودو سایگرز
  • بازیگران: کیلی اسپینی، ایزابلا مرسد، دیوید جانسون، آرچی رنوکس، اسپایک فرن و ایلن وو
  • تاریخ انتشار: ۱۶ آگست ۲۰۲۴ (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) 
  • فیلم Alien: Romulus در IMDB

اتفاقات فیلم Alien: Romulus زمانی آغاز می‌شود که خدمه سفینه‌ای مورد حمله زنومورف‌ها قرار می‌گیرند و داستان فیلم در مورد گروهی از استعمارگران فضایی است که در یک ایستگاه فضایی متروکه در حال گشت‌زنی هستند که حالا قرار است وحشتناک‌ترین و ترسناک‌ترین تجربه زندگی در کهکشان را تجربه کنند.  اتفاقات این فیلم بین اتفاقات دو فیلم اول بیگانه و فیلم Aliens جریان دارد و وعده بازگشت به ریشه‌ها در این قسمت داده شده است.

ریدلی اسکات که وظیفه کارگردانی قسمت اول فیلم بیگانه محصول سال ۱۹۷۹ را بر عهده داشته و برای کارگردانی دو قسمت اخیر آن بازگشته بود، به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی درکنار اسکات فری در قسمت جدید فیلم Alien حضور دارد. تریلر و تصاویر فیلم Alien: Romulus تاکنون توانسته است مورد توجه طرفداران بیگانه قرار بگیرد و کارنامه فده آلوارز هم می‌تواند باعث افزایش جذابیت این فیلم برای طرفداران شود. همچنین فیلم بیگانه: رومولوس اول قرار بود ازطریق شبکه هولو پخش شود، اما دیزنی پس از نمایش‌های فیلم تصمیم گرفت تا این موضوع را تغییر دهد.


بازگشت مایکل کیتون در نقش بتل جوس از مرگ در فیلم Beetlejuice Beetlejuice

۲۶- فیلم بیتل‌جوس بیتل‌جوس

فیلم Beetlejuice Beetlejuice

  • کارگردان: تیم برتون
  • نویسنده: آلفرد گوف و مایلز میلار
  • بازیگران: مایکل کیتون، جنا اورتگا، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، مونیکا بلوچی، ویلم دفو، جاستین ثرو، بورن گورمن و آرتور کانتی
  • تاریخ انتشار: ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۶ شهریور ۱۴۰۳)
  • فیلم Beetlejuice Beetlejuice در IMDB

جنا اورتگا و تیم برتون پس از همکاری مشترک در سریال Wednesday در فیلم Beetlejuice Beetlejuice دوباره با یکدیگر همکاری کرده‌اند

فیلم Beetlejuice Beetlejuice داستان سه عضو خانواده دیتز را دنبال می‌کند که پس از یک تراژدی غیر منتظره خانوادگی به خانه در وینتر ریور بازگشته‌اند. زندگی لیدیا همچنان توسط بیتل‌جوس تسخیر است و پس از اینکه آسترید، دختر نوجوان و غیر قابل کنترل او مدل مرموز شهر را در اتاق زیر شیروانی کشف می‌کند، به‌طور تصادفی باعث باز شدن دروازه افترلایف می‌شود و باعث زیرورو شدن همه‌چیز خواهد شد. باتوجه‌به مشکلاتی که در هر دو دنیا وجود دارد، حالا تنها مسئله زمان است که کسی نام بیتل‌جوس را سه بار بگوید و شیطان بدجنس با هرج‌و‌مرج خود بازگردد.

این فیلم کمدی ترسناک دنباله فیلم Beetlejuice محصول سال ۱۹۸۸ است که پس از ۳۶ سال توسط تیم برتون ساخته شده است. درکنار بازگشت مایکل کیتون، وینونا رایدر و کاترین اوهارا، در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی جنا اورتگا هم هستیم که پیش از این با برتون در سریال Wednesday همکاری کرده بود و حالا او ظاهرا قرار است نقش مهمی در روند فیلم Beetlejuice Beetlejuice داشته باشد. حالا باید دید این دنباله می‌تواند به یک دنباله موفق تبدیل شود یا نه.


تبدیل شوندگان در انیمیشن Transformers One

۲۷- انیمیشن تبدیل شوندگان یک

انیمیشن Transformers One

  • کارگردان: جاش کولی
  • نویسنده: اندرو بارر و گابریل فراری
  • بازیگران: کریس همسورث، برایان تایری هنری، اسکارلت جوهانسون، کیگان مایکل کی، جان هم، لارنس فیشبرن و استیو بوشمی
  • تاریخ انتشار: ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳۰ شهریور ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Transformers One در IMDB

انیمیشن Transformers One داستان اپتیموس پرایم جوان و مگاترون جوان را دنبال می‌کند که از برادری به دشمنان قسم خورده یکدیگر تبدیل شده‌اند و تمرکز فیلم روی روابط این دو شخصیت خواهد بود. برخلاف فیلم‌های تبدیل شوندگان، تمرکز انیمیشن Transformers روی ماجراجویی ربات‌ها است که در آن شاهد دوران جوانی اپتیموس پرایم و مگاترون هستیم که قرار است برای نجات سایبرترون تلاش کنند. درواقع این انیمیشن قرار است ریشه قدرت این ربات‌ها را نشان دهد.

جاش کولی، کارگردان انیمیشن Toy Story 4 که برای آن جایزه اسکار بهترین انیمیشن را دریافت کرده، وظیفه کارگردانی انیمیشن Transformers One را بر عهده دارد که این موضوع باعث افزایش انتظارات از این انیمیشن شده است.


جرج کلونی، برد پیت و جان واتس

۲۸- فیلم ولفس

فیلم Wolfs

  • کارگردان: جان واتس
  • نویسنده: جان واتس
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، آستین آبرامز، ایمی رایان و پورنا جاگاناتان
  • تاریخ انتشار: ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳۰ شهریور ۱۴۰۳)
  • فیلم Wolfs در IMDB

فیلم Wolfs داستان دو فیکسر حرفه‌ای را دنبال می‌کند که خود را برای یک کار استخدام می‌کنند. جان واتس، کارگردان سه‌گانه اخیر مرد عنکبوتی تصمیم گرفته است تا از دنیای ابرقهرمانی کمی فاصله بگیرد و اثری متفاوت‌تر را کارگردانی کند و حالا به سراغ این فیلم دلهره‌آور روان‌شناختی رفته است. حضور بازیگرانی چون برد پیت و جرج کلونی باعث شده است تا فیلم به اثری موردانتظار تبدیل شود و به‌عنوان یکی از آثار مهم اپل شناخته می‌شود که قرار است امسال روی پرده‌های سینما برود.


ورود به گورستان بحث‌برانگیز کارش در فیلم The Shrouds

۲۹- فیلم کفن‌ها

فیلم The Shrouds

  • کارگردان: دیوید کراننبرگ
  • نویسنده: دیوید کراننبرگ
  • بازیگران: ونسان کسل، دیانه کروگر، گای پیرس، ساندریان هالت، الیزابت ساندرز، جنیفر دیل، اریک واینتال و استیو سویتسمن
  • تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۴ مهر ۱۴۰۳)
  • فیلم The Shrouds در IMDB

دیوید کراننبرگ که برای کارگردانی آثاری چون فیلم Eastern Promises، فیلم Crash، فیلم Spider، فیلم A History of Violence و فیلم Cosmopolis شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۴ با فیلم کفن‌ها بازگشته است. فیلم The Shrouds به‌عنوان شخصی‌ترین اثر کراننبرگ توصیف شده است که در آن بیوه‌ای غمگین که دستگاهی نوآورانه برای کمک به مردم در ارتباط با مردگان می‌سازد. این فیلم ترسناک قرار است برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن نمایش داده شود و در بخش رقابت حضور خواهد داشت. اگرچه فیلم Crimes of the Future با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد، اما فیلم The Shrouds بدون شک از جمله آثار موردانتظار سال ۲۰۲۴ است.


نگاه جنون‌آمیز هارلی کوئین به جوکر در فیلم Joker: Folie a Deux

۳۰- فیلم جوکر: جنون مشترک

فیلم Joker: Folie a Deux

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • نویسنده: تاد فیلیپس و اسکات سیلور
  • بازیگران: واکین فینیکس، لیدی گاگا، زازی بیتز، برندن گلیسون، کاترین کینر، جیکوب لافلند و هری لاتی
  • تاریخ انتشار: ۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۳ مهر ۱۴۰۳) 
  • فیلم Joker: Folie a Deux در IMDB

فیلم Joker: Folie a Deux ادامه داستان آرتور فلک است که در آن دکتر هارلین کویینزل قرار است آشنا و عاشق یکدیگر شوند. اطلاعات زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Joker 2 در دسترس نیست، اما گفته‌ می‌شود که بخش زیادی از اتفاقات فیلم در تیمارستان آرکام جریان دارد. همچنین گفته می‌شود که فیلم جوکر: جنون مشترک یک اثر موزیکال خواهد بود و طبق گزارش‌ها، حداقل ۱۵ آهنگ بسیار شناخته شده در فیلم جوکر ۲ حضور دارند که برای فیلم بازخوانی شده‌اند.

البته گفته می‌شود که احتمال دارد یک یا دو آهنگ اورجینال توسط لیدی گاگا خوانده خواهد شد و پیش از پایان ساخت فیلم به نسخه اکران فیلم اضافه شود. نام Folie à Deux یا جنون مشترک به‌عنوان یک اختلال روانی تعریف می‌شود که این اختلال روانی معمولا بین دو یا گاهی حتی بیش از دو نفر که به لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک هستند، مشترک است.


ونوم و کارنیج در حال مبارزه در پوستر فیلم Venom: Let There Be Carnage

۳۱- فیلم ونوم: آخرین رقص

فیلم Venom: The Last Dance

  • کارگردان: کلی مارسل
  • نویسنده: کلی مارسل و تام هاردی
  • بازیگران: تام هاردی، جونو تمپل، چیویتل اجیوفور و کلارک باکو
  • تاریخ انتشار: ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ (۴ آبان ۱۴۰۳)
  • فیلم Venom: The Last Dance در IMDB

دنیای مرد عنکبوتی سونی پیکچرز که در آن فعلا خبری از اسپایدرمن نیست، هرگز نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و همچنین فیلم‌های مختلف آن با عملکرد ضعیفی در گیشه مواجه شده‌اند، اما در مورد فیلم‌های ونوم حداقل از نظر تجاری این موضوع تفاوت دارد. تام هاردی قرار است برای سومین و احتمالا آخرین‌بار نقش ونوم را در فیلم Venom: The Last Dance بازی کند که به‌نظر می‌رسد پایان داستان این شخصیت ضدقهرمان محبوب است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری مثل شخصیت شرور آن در دسترس نیست، اما می‌توان انتظار حضور یک شخصیت سیمبیوت دیگر را در فیلم Venom 3 داشت.


راسل کرو در حال فریاد زدن در والپیپر فیلم Gladiator

۳۲- فیلم گلادیاتور ۲

فیلم Gladiator 2

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • نویسنده: دیوید اسکارپا
  • بازیگران: پاول مسکل، کانی نیلسن، دنزل واشنگتن، جوزف کوئین، پدرو پاسکال،  جایمن هانسو، می قلماوی، پیتر منسا، مت لوکاس، فرد هچینگر، لیور راز و تیم مک‌اینرنی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ (۲ آذر ۱۴۰۳)‌
  • فیلم Gladiator 2 در IMDB

گفته می‌شود که فیلم Gladiator 2 قرار است داستان لوسیوس، پسر لوسیلا با بازی کانی نیلسن و خواهرزاده کومودوس با بازی واکین فینیکس را دنبال کند. لوسیوس در پایان فیلم Gladiator بسیار تحت تاثیر ماکسیموس با بازی راسل کرو قرار گرفته بود که او و مادرش را نجات داد. ریدلی اسکات برای کارگردانی فیلم گلادیاتور ۲ بازگشته است و دیوید اسکارپا پس از همکاری با اسکات در فیلم All The Money In the World و فیلم Napoleon، فیلمنامه این فیلم را نوشته است. اطلاعات بیشتری از فیلم Gladiator 2 در دسترس نیست، اما می‌توان انتظار یک فیلم پر ستاره و احتمالا جذاب را از اسکات داشت.


کانسپت آرت انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim

۳۳- انیمه ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم

انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim

  • کارگردان: کنجی کامیاما
  • نویسنده: فیبی گیتینز و آرتی پاپاجئورگیو
  • بازیگران: برایان کاکس، میراندا اتو، گایا وایس، لوک پاسکالینو، لورین اشبورن، یزدان قفاری، بنجامین وینرایت، لارنس آبانگ ویلیامز، شان دالی، مایکل وایلدمن، جود اکوودیک، بلال هنسا و جین دوویتسکی
  • تاریخ انتشار: ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۳ آذر ۱۴۰۳)
  • انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim در IMDB

اتفاقات انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim حدود ۲۵۰ سال پیش از اتفاقات سه‌گانه فیلم ارباب حلقه‌ها جریان دارد. داستان ۲۰۰ سال قبل از وقایع هابیت و ۲۶۱ سال قبل از ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه جریان خواهد داشت که جنگ روهیریم داستان هلم همرهند، پادشاه افسانه‌ای روهان را روایت می‌کند که باید در برابر یک دشمن دفاع کند. با اینکه اطلاعات و تصاویر زیادی از انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim در دسترس نیست، اما بدون شک این انیمه یکی از آثار به‌شدت موردانتظار امسال به‌خصوص برای طرفداران ارباب حلقه‌ها و سرزمین میانه است.


نسخه عریض پوستر رسمی فیلم Sonic the Hedgehog 2

۳۴- فیلم سونیک خارپشت ۳

فیلم Sonic the Hedgehog 3

  • کارگردان: جف فاولر
  • نویسنده: پاتریک کیسی، جاش میلر و جان ویتینگتون
  • بازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، جیم کری، کالین اوشاگنسی، ادریس البا، کیانو ریوز، تیکا سومپتر، کریستن ریتر، جیمز ووک، سوفیا پرناس، کریستو فرناندس، جورما تاکونی و آلایلا براون
  • تاریخ انتشار: ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)
  • فیلم Sonic the Hedgehog 3 در IMDB

فیلم‌های سونیک از جمله موفق‌ترین اقتباس‌های ویدیوگیمی هستند که جای تعجبی هم ندارد امسال شاهد قسمت سوم آن باشیم. اطلاعات زیادی از داستان فیلم Sonic the Hedgehog 3 در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که درکنار ناکلز و تیلز، در این قسمت باید شاهد حضور شخصیت شدو خارپشت هم باشیم که شخصیتی تقریبا مشابه سونیک است و مهم‌ترین تفاوت آن رنگ سیاه آن نسبت به رنگ آبی سونیک است. همچنین کیانو ریوز صداپیشگی شخصیت شدو خارپشت را بر عهده دارد تا هیجان طرفداران برای آن بیشتر هم شود.

البته بازگشت جیم کری برای نقش دکتر رباتنیک در فیلم Sonic the Hedgehog 3 یکی دیگر از نکات جذاب این قسمت است که پیش از این برخی در مورد این شک داشتند، اما پارامونت خیال طرفداران را راحت کرده است. در هر حال باید ببینیم فیلم سونیک خارپشت ۳ می‌تواند موفق‌تر از دو قسمت اول ظاهر شود یا اینکه این‌بار فیلم مسیر متفاوتی را دنبال خواهد کرد.


لیلی رز دیپ در بازسازی فیلم Nosferatu

۳۵- فیلم نوسفراتو

فیلم Nosferatu

  • کارگردان: رابرت اگرز
  • نویسنده: رابرت اگرز
  • بازیگران: بیل اسکاشگورد، لیلی رز دپ، نیکلاس هولت، ویلم دفو، اما کورین، آرون تیلور جانسون، رالف اینسون و سایمن مک‌برنی
  • تاریخ انتشار: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۴ (۵ دی ۱۴۰۳)
  • فیلم Nosferatu در IMDB

فیلم Nosferatu در سال ۱۹۲۲ براساس رمان دراکولا اثر برام استوکر ساخته شد. این فیلم محصول کشور آلمان است و گفته می‌شود که بازسازی این فیلم ترسناک قرار است برداشت جدید و متفاوتی از این فیلم باشد، اما به داستان و محتوای اصلی پایه‌بند خواهد بود. بازسازی فیلم Nosferatu داستانی رازآلود از دلبستگی یک خون‌آشام باستانی ترانسیلوانیایی به یک زن جوان تسخیرشده را در آلمان قرن نوزدهم روایت می‌کند که همه‌جا به‌دنبال او است و وحشتی غیرقابل وصف را با خودش به‌همراه می‌آورد.

رابرت اگرز، کارگردان آثار تحسین شده‌ای چون فیلم The Witch، فیلم The Lighthouse و فیلم The Northman وظیفه کارگردانی فیلم Nosferatu را بر عهده دارد و او دوباره امسال برای کارگردانی یک فیلم ترسناک بازگشته است.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های ۲۰۲۴ که منتظرشان هستیم کدامند؟

از میان بهترین فیلم های ۲۰۲۴ می‌توان به فیلم پسران بد: بران یا بمیر، فیلم هیت من و انیمیشن درون و بیرون ۲ اشاره کرد.

۲- فیلم هایی که شانس جوایز بسیار در سال ۲۰۲۴ دارند کدامند؟

فیلم مگالوپلیس ساخته فرانسیس فورد کاپولا، فیلم نوسفراتو ساخته رابرت اگرز و فیلم انواع مهربانی ساخته لانتیموس از مهمترین فیلم‌های فصل جوایز امسال هستند.

در سال ۲۰۲۴ باید منتظر فیلم‌های جذاب زیادی به‌خصوص از کارگردان‌های قدیمی تا برنده اسکار باشیم. فرانسیس فورد کوپولا با فیلم Megalopolis امسال از بازنشستگی بازگشته است و دنی ویلنوو با فیلم Dune Part 2 یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی سالن‌های سینما را خلق و ارائه کرده است. سال ۲۰۲۴ پر از فیلم‌هایی در سبک‌های مختلف مثل درام، کمدی، عاشقانه، ترسناک، اکشن تا ابرقهرمانی است و حتی طرفداران فیلم‌های هیولایی هم امسال فیلم Godzilla x Kong: The New Empire را در سالن‌های سینما تماشا کرده‌اند.

همچنین بازار انیمیشن‌ها هم بسیار داغ است و انیمیشن Inside Out 2 و انیمیشن گارفیلد تا انیمیشن Despicable Me 4 و انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim از جمله آثار موردانتظار انیمیشن و انیمه سال ۲۰۲۴ است. طرفداران آثار ابرقهرمانی هم می‌توانند منتظر فیلم Deadpool and Wolverine و فیلم جوکر 2 باشند و طرفداران فیلم‌های ترسناک هم بدون شک در انتظار آثاری چون بازسازی فیلم Nosferatu و فیلم A Quiet Place: Day One خواهند بود.

الکس گارلند نیز با فیلم Civil War یک اثر متفاوت را ارائه کرده است و با فیلم Kingdom of the Planet of the Apes به دنیای سیاره میمون‌ها بازگشته‌ایم. ازطرفی طرفداران فیلم‌های اکشن بی‌صبرانه منتظر فیلم Furiosa: A Mad Max Saga هستند و جان کرازینسکی امسال با فیلم IF که بسیار متفاوت‌تر از دو فیلم قبلی او است، بازگشته است. همچنین در سال جاری می‌توانیم منتظر بازگشت تیم برتون با فیلم Beetlejuice Beetlejuice باشیم. در ادامه می‌توانید فهرست ۳۵ فیلم موردانتظار سال ۲۰۲۴ از نگاه زومجی را مشاهده کنید.

فهرست براساس تاریخ اکران مرتب شده‌اند.


بهترین فیلم های ۲۰۲۴ که منتظرشان هستیم

آدام درایور و ناتالی امانوئل در پشت بام در فیلم Megalopolis

۱- فیلم مگالوپلیس

فیلم Megalopolis

  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • نویسنده: فرانسیس فورد کوپولا
  • بازیگران: آدام درایور، فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل، جان ویت، لارنس فیشبرن، آبری پلازا، جیانکارلو اسپوزیتو، جیسون شوارتزمن، شایا لباف، تالیا شایر، گریس فاندروال، کاترین هانتر، جیمز رمار، کلوئی فاینمن، مادلین گاردلا، ایزابل کاسمن، دی بی سویینی، بیلی ایوز و داستین هافمن
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Megalopolis در IMDB

فیلم مگالوپلیس داستان وفاداری یک زن در نیویورک را دنبال می‌کند که بین پدرش که دیدگاهی کلاسیک نسبت به جامعه دارد و معشوقه‌اش که پیشروتر و آماده‌تر برای آینده است، تقسیم شده است. فرانسیس فورد کوپولا که برای کارگردانی آثاری چون سه‌گانه پدرخوانده، فیلم The Conversation، فیلم Apocalypse Now و فیلم Bram Stoker’s Dracula شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۴ از بازنشستگی خارج شده و فیلم Megalopolis را کارگردانی کرده است.

فیلم مگالوپلیس که با بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری تولید شده است، هنوز دارای تاریخ اکرانی نیست، اما این فیلم قرار است برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ نمایش داده شود. در این فیلم شاهد حضور بازیگران زیادی هستیم و همچنین این فیلم روند تولید پر حاشیه‌ای را هم تجربه کرده است. در هر حال اولین ویدیو فیلم Megalopolis نشان می‌دهد که داستان فیلم با محوریت زمان است و باید دید بازگشت او چگونه قرار است رقم بخورد.


ریچارد گی‌یر و اوما تورمن در فیلم Oh, Canada

۲- فیلم آه کانادا

فیلم Oh, Canada

  • کارگردان: پل شریدر
  • نویسنده: پل شریدر
  • بازیگران: ریچارد گی‌یر، جیکوب الوردی، اوما تورمن، ویکتوریا هیل، مایکل امپریولی، پنه‌لوپه میچل، کریستین فروست و زک شافر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Oh, Canada در IMDB

پل شریدر، نویسنده Taxi Driver و کارگردان فیلم First Reformed به‌تازگی فیلم Oh, Canada را کارگردانی کرده است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر راسل بنکس است که داستان آن دارای شباهت‌هایی به زندگی پل شریدر است. فیلم آه کانادا داستان هنرمندی را دنبال می‌کند که در حال مرگ است و در طول آن واقعیت زندگی را می‌پذیرد. او در دوران جوانی به‌عنوان چپ‌گرای کانادایی-آمریکایی برای اجتناب از حضور در جنگ ویتنام به کشور کانادا گریخته است. فیلم Oh, Canada قرار است برای اولین‌بار در بخش رقابت جشنواره فیلم کن نمایش داده شود و از جمله آثار موردانتظار سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.


شان بیکر

۳- فیلم آنورا

فیلم Anora

  • کارگردان: شان بیکر
  • نویسنده: شان بیکر
  • بازیگران: مایکی مدیسون، مارک ایدلشتین، یورا بوریسف، کارن کاراگولیان، واچه توماسیان، آیوی وولک و لونا سوفیا میراندا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Anora در IMDB

فیلم Anora با بازی مایکی مدیسون داستان زنی به‌نام آنی از محله بروکلین را دنبال می‌کند که در ادامه با پسر یک الیگارشی روسی ازدواج می‌کند. حالا والدین این پسر روس به نیویورک آمده‌اند و تبدیل به یک تهدید برای زندگی مشترک آن‌ها شده‌اند. این فیلم کمدی اثر جدید شان بیکر، کارگردان فیلم The Florida Project است که قرار است برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن در بخش رقابت آن نمایش داده شود و از آن به‌عنوان یکی از فیلم‌های مهم این جشنواره یاد شده است.


فیلم Parthenope

۴- فیلم پارتنوپه

فیلم Parthenope

  • کارگردان: پائولو سورنتینو
  • نویسنده: پائولو سورنتینو
  • بازیگران: سلست دالا پورتا، استفانیا ساندرلی، گری اولدمن، سیلویو اورلاندو، لویزا رانیری، پپه لانتستا، ایزابلا فراری، نلو ماشا و پائولو کالیاری
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴
  • فیلم Parthenope در IMDB

فیلم Parthenope داستان زنی به‌نام پارتنوپه را دنبال می‌کند که اسم او برگرفته از نام شهر است. او اطراف پارتنوپه ناپلی‌های سرخورده و دوست داشتنی و سرشار از زندگی زندگی می‌کند و او را گاهی پر از توهم و لحظات دلسرد کننده خواهیم دید. زندگی می‌تواند بسیار طولانی، پیش‌پاافتاده یا خاطره‌انگیز باشد. گذر زمان مجموعه از احساسات را به وجود می‌آورد و در آن‌جا در پس‌زمینه شهر ناپل است که جادو می‌کند، می‌تواند آزار بدهد و به خنده بیندازد.

پائولو سورنتینو پس از کارگردانی آثاری چون فیلم The Great Beauty، فیلم Youth، فیلم The Hand of God، سریال The Young Pope و سریال The New Pope امسال با فیلم Parthenope بازگشته است که در آن شاهد نام‌هایی مثل گری اولدمن هم هستیم. اتفاقات فیلم در ایتالیا جریان دارد و این فیلم برای اولین‌بار در بخش رقابت جشنواره فیلم کن نمایش داده خواهد شد.


والپیپر فیلم Dune Part 2

۵- فیلم تلماسه بخش دوم

فیلم Dune Part 2

  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • نویسنده: دنی ویلنوو و جان اسپیتز
  • بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، زندیا، خاویر باردم، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، جاش برولین، شارلوت رمپلینگ، استیون مک‌کینلی هندرسون، فلورنس پیو، کریستوفر واکن، لئا سیدو، آستین باتلر، تیم بلیک نلسون، آنیا تیلور جوی و سهیلا یعقوب
  • تاریخ انتشار: ۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند ۱۴۰۲)
  • فیلم Dune Part 2 در IMDB

پس از تخریب خاندان آتریدس توسط هارکونن در فیلم Dune، پرنسس ایرولان، دختر امپراتور صدام چهارم به‌طور مخفیانه گزارش می‌دهد که ممکن است پل اتریدیز هنوز زنده باشد. در آراکیس، سربازان فرمن استیلگار از جمله پل و مادر باردارش، لیدی جسیکا بر یک گشت‌زنی هارکونن غلبه می‌کنند. هنگامی که جسیکا و پل به جایگاه فرمن یعنی سیچ تبر می‌رسند، برخی از فرمن‌ها گمان می‌کنند که آن‌ها جاسوس باشند، درحالی‌که استیلگار و دیگران نشانه‌هایی از پیش‌گویی باستانی را می‌بینند که مادر و پسری از دنیای بیرونی برای آراکیس رفاه به ارمغان خواهند آورد.

فیلم Dune Part 2 که درواقع تکمیل کننده رمان اصلی تل‌ماسه اثر فرانک هربرت است، با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شده است که بخشی از این تحسین بابت اجرای درخشان بازیگران و بخشی بابت دنیاسازی جذاب دنی ویلنوو بوده است. این فیلم هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ در گیشه آمریکای شمالی و جهانی بوده است. موفقیت فیلم Dune 2 باعث شد تا لجندری به ساخت فیلم Dune 3 براساس رمان Dune Messiah چراغ سبز نشان دهد که تکمیل کننده خط داستانی پل اتریدیز خواهد بود. گفته می‌شود که فیلم Dune Part 2 شانس بالایی هم برای حضور در رقابت اسکار دارد.


متحد شدن گودزیلا و کینگ کونگ در فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

۶- فیلم گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید

فیلم Godzilla x Kong: The New Empire

  • کارگردان: آدام وینگارد
  • نویسنده: تری روسیو، جرمی اسلیتر و سیمون برت
  • بازیگران: برایان تایری هنری، کیلی هاتل، ربکا هال، دن استیونز، فالا چن، الکس فرنس و ریچل هاوس
  • تاریخ انتشار: ۲۹ مارس ۲۰۲۴ (۱۰ فروردین ۱۴۰۳)
  • فیلم Godzilla x Kong: The New Empire در IMDB

گودزیلا و کونگ در فیلم Godzilla x Kong: The New Empire با یک تهدید بسیار بزرگ و پنهان در اعماق سیاره مواجه می‌شوند که می‌تواند بقای بشریت را به خطر بیندازد. گودزیلا و کونگ برای شکست این موجود خطرناک باید با یکدیگر متحد شوند؛ وگرنه به‌تنهایی قادر به شکست دادن آن نخواهند بود. پس از موفقیت فیلم Godzilla vs Kong حالا دنباله این فیلم از دنیای هیولایی مانسترورس تولید و اکران شده است که اینبار شاهد یک فیلم به مراتب اکشن‌تری هستیم.

درواقع فیلم Godzilla x Kong: The New Empire تا حد زیادی مثل یک قطار سریع‌السیر توصیف شده است که متوقف نمی‌شود و در طول آن این دو هیولا محبوب باید با اسکار و شیمو مواجه شوند. با اینکه فیلم حاوی صحنه‌های اکشن و با استفاده از جلوه‌های ویژه زیادی است، اما تنها ۱۳۵ میلیون دلار هزینه ساخت آن شده است و فیلم توانسته مورد توجه تماشاگران در سراسر جهان قرار بگیرد. با اینکه گودزیلا و کونگ ستاره فیلم خود هستند، اما برخی اعتقاد دارند که شخصیت دن استیونز از معدود شخصیت‌های خوب انسانی دنیای مانسترورس در این فیلم است. همچنین دنباله فیلم Godzilla x Kong در دست ساخت است.


کریستن دانست در حال عکاسی در فیلم Civil War

۷- فیلم جنگ داخلی

فیلم Civil War

  • کارگردان: الکس گارلند
  • نویسنده: الکس گارلند
  • بازیگران: کریستن دانست، واگنر مورا، استیون مک‌کینلی هندرسون، کیلی اسپینی، کارل گلاسمن، سونویا میزونو، جونیکا تی. گیبز و جس ماتنی
  • تاریخ انتشار: ۱۲ آوریل ۲۰۲۴ (۲۴ فروردین ۱۴۰۳)
  • فیلم Civil War در IMDB

فیلم Civil War به‌عنوان یک اثر اکشن و حماسی توصیف شده که اتفاقات آن در آینده نزدیک در آمریکا جریان دارد. در طول داستان فیلم رقابتی برای رسیدن به کاخ سفید در آینده نزدیک در آمریکا آغاز شده است. الکس گارلند، کارگردان آثاری چون فیلم Ex Machina، فیلم Annihilation، فیلم Men و سریال Devs وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم جنگ داخلی را بر عهده داشته است. گارلند پیش از این اثر جدید خود را به یک فیلم جاده‌ای و جنگی با عناصر هجو آمیز توصیف کرده بود که مثل یک بازی تیراندازی می‌ماند.

فیلم Civil War با حواشی متعددی مثل مباحث سیاسی در داخل آمریکا مواجه شده است، اما این فیلم درنهایت توانست عملکرد درخشانی در گیشه داشته باشد و به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های شرکت A24 در گیشه تبدیل شود. فیلم به‌طور کلی نگاهی هجو آمیز به یک نبرد احتمالی در آینده نزدیک دارد و الکس گارلند که بیشتر به‌عنوان یک فیلمساز آثار ترسناک شناخته می‌شود، اکنون یک تجربه اکشن و متفاوت را ارائه کرده است.


هنری کویل در حال خندیدن در فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare

۸- فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه

فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare

  • کارگردان: گای ریچی
  • نویسنده: گای ریچی، پل تاماسی، اریک جانسون و آرش عامل
  • بازیگران: هنری کویل، ایزا گونزالس، آلن ریچسون، هنری گلدینگ، هنری زاگا، الکس پتیفر، کری الویس، هیرو فاینز-تیفین، بابز اولوسانموکون، فیشر استیونس، فردی فاکس، کارلوس باردم و تیل شوایگر
  • تاریخ انتشار: ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare در IMDB

فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare دومین همکاری مشترک گای ریچی با هنری کویل است

فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare با الهام از وقایع واقعی و ترکیب آن با وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا و داستان‌های جیمز باند به قلم ایان فلمینگ در دوران جنگ جهانی دوم تولید شده است. این فیلم داستان اولین نیروهای ویژه بریتانیا در دوران WW2 را دنبال می‌کند که ماموریتی محرمانه و خطرناکی را قرار است انجام دهند. گای ریچی امسال با یک فیلم کمدی اکشن که در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد، بازگشته است.

فیلم وزارت جنگ ناجوانمردانه که اثری بسیار پر ستاره هم محسوب می‌شود، توانسته است حسابی طرفداران، تماشاگران و منتقدان را به وجد بیاورد و ریچی با همان استایل همیشگی نشان داده است که هنوز می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب و راضی کند. ریچی در فیلم The Ministry of Ungentlemanly Warfare دوباره با هنری کویل همکاری کرده که به‌نظر می‌رسد همکاری بسیار موفقی هم بوده است. اگرچه گای ریچی این روزها برنامه بسیار شلوغی دارد، اما نشان داده است که او می‌تواند هر سال ما را با آثار خود سرگرم کند.


زندیا در فیلم Challengers در میان تماشاچیان نشسته است

۹- فیلم چلنجرز

فیلم Challengers

  • کارگردان: لوکا گوادانینو
  • نویسنده: جاستین کوریتزکس
  • بازیگران: زندایا، جاش اوکانر، مایک فیست، دارنل اپلینگ، ای‌جی لیستر و هیلی گیتس
  • تاریخ انتشار: ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم Challengers در IMDB

فیلم Challengers داستان همسر و مربی یک تنیس‌باز مشهور را دنبال می‌کند که در وسط یک بازی، او را برای یک ای‌تی‌پی چلنجر تور ثبت‌نام می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که او با معشوقه سابق همسرش رقابت خواهد کرد. این فیلم عاشقانه ورزشی جدیدترین اثر لوکا گوادانینو، کارگردان آثاری چون فیلم Call Me by Your Name، فیلم Suspiria و فیلم Bones and All است که در آن شاهد نقش‌آفرینی زندایا و جاش اوکانر هستیم.

فیلم چلنجرز با اینکه حواشی زیادی در زمان تبلیغات خود داشت، اما توانست مورد توجه منتقدان و سپس تماشاگران قرار بگیرد. البته فیلم Challengers ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۳ اکران شود، اما اعتصاب بازیگران و نویسندگان باعث تأخیر اکران این فیلم تا سال ۲۰۲۴ شده است.


رایان گاسلینگ برای افشای توطئه در فیلم The Fall Guy

۱۰- فیلم مرد ساده‌لوح

فیلم The Fall Guy

  • کارگردان: دیوید لیچ
  • نویسنده: درو پی‌یرس
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، امیلی بلانت، آرون تیلور-جانسون، هانا وادینگهام، ترزا پالمر، استفانی شو و وینستون دوک
  • تاریخ انتشار: ۳ می ۲۰۲۴ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم The Fall Guy در IMDB

فیلم The Fall Guy داستان یک بدل‌کار کتک خورده و قدیمی را دنبال می‌کند که در حال کار روی مجموعه فیلمی با ستاره‌ای است که مدت‌ها پیش برای او بدلکاری کرده و جایگزین او شده بود، سپس ستاره ناپدید می‌شود. دیوید لیچ پس از کارگردانی آثاری چون فیلم Atomic Blonde، فیلم Deadpool 2 و فیلم Bullet Train حالا به سراغ فیلم مرد ساده‌لوح آمده است. این فیلم براساس رمانی به‌نام فال گای اثر گلن ای. لارسن ساخته شده است و توانسته نظر مثبت و تحسین منتقدان را جلب کند.

یونیورسال حساب ویژه‌ای روی فیلم The Fall Guy باز کرده و بین ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون دلار برای ساخت این فیلم کمدی اکشن هزینه کرده است. با اینکه بسیاری انتظار داشتند فیلم فال گای شروع قدرتمندی در گیشه داشته باشد، اما در حال حاضر پایین‌تر از انتظار ظاهر شده است و با اینکه برنامه‌هایی برای ساخت دنباله آن وجود دارد، ولی باتوجه‌به فروش فعلی کمی سخت به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال یونیورسال امید زیادی به حفظ فروش فیلم دارد و در هر حال فیلم The Fall Guy را فعلا می‌توان یکی از فیلم‌های کمدی اکشن برجسته سال ۲۰۲۴ معرفی کرد.


والپیپر فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

۱۱- فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها

فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

  • کارگردان: وس بال
  • نویسنده: جاش فریدمن، ریک جافا و آماندا سیلور
  • بازیگران: اوون تیگ، فریا آلن، پیتر میکون، ایکا دارویل، کوین دورند، نیل سندیلندز، تراویس جفری، سارا وایزمن، لیدیا پکهام، راس ساموئل، دیچن لاچمن، ولد آبزگی و ویلیام اچ میسی
  • تاریخ انتشار: ۱۰ می ۲۰۲۴ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم Kingdom of the Planet of the Apes در IMDB

اتفاقات فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها قرار است تقریبا ۳۰۰ سال پس از حوادث فیلم War for the Planet of the Apes جریان داشته باشد و از این فیلم به‌عنوان شروع یک حماسه جدید در دنیای سیاره میمون‌ها یاد شده است. گفته می‌شود که در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes یک میمون گروه‌های دیگر را وادار می‌کند تا فناوری انسانی را پیدا کنند؛ درحالی‌که میمونی دیگر تنها نظاره‌گر گرفته شدن قبیله‌اش است، سفری را برای یافتن آزادی آغاز می‌کند. یک زن جوان کلید جستجوی اولی است، اگرچه او برنامه‌های خودش را دارد.

فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها به‌نوعی شروع کننده مجموعه جدیدی در دنیای سیاره میمون‌ها است که به‌نظر می‌رسد حداقل منتظر یک سه‌گانه جدید باشیم. فیلم Kingdom of the Planet of the Apes تاکنون عملکرد خوبی در گیشه و در نزد منتقدان داشته است و به‌نظر می‌رسد شروع خوبی برای سری جدید محسوب می‌شود. در سری جدید به‌نظر می‌رسد که \اهد رویارویی میمون‌ها با یکدیگر تا بازگشت دوباره انسان‌ها باشیم.


والپیپر فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

۱۲- فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga

  • کارگردان: جرج میلر
  • نویسنده: جرج میلر و نیکو لاتوریس
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، کریس همسورث، ناتان جونز، آنگوس سمپسون، کوادن بیلز، لاکی هیوم، آلایلا براون، تام برک و دنیل وبر
  • تاریخ انتشار: ۲۴ می ۲۰۲۴ (۴ خرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Furiosa: A Mad Max Saga در IMDB

فیلم Furiosa: A Mad Max Saga پس از سقوط جهان و فروپاشی اجتماعی جریان دارد و ماجراهای فیوریوسای جوان را دنبال می‌کند که از مکان سبز ربوده می‌شود و به‌دست یک گروه بزرگ از موتورسواران یاغی به رهبری وارلرد دمنتوس می‌افتد. آن‌ها با عزیمت به دنیای ویستلند با قلعه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند که توسط ایمورتان جو اداره می‌شود. درحالی‌که دو ستمگر برای تسلط می‌جنگند، فیوریوسا باید مصیبت‌های زیادی را پشت سر بگذارد تا راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند.

فیلم Furiosa درواقع اسپین‌آف فیلم Mad Max: Fury Road محسوب می‌شود که تمرکز آن روی ماجراجویی‌های فیوریوسای جوان تا شروع اتفاقات این فیلم است. فاصله اتفاقات دو قسمت حدود ۲۵ سال است و طبق معمول می‌توانیم منتظر سکانس‌های اکشن طولانی در این قسمت هم باشیم که پایان فیلم Furiosa دقیقا به شروع اتفاقات فیلم Fury Road منتهی می‌شود.


گارفیلد در حال خوردن لازانیا در انیمیشن The Garfield Movie

۱۳- انیمیشن فیلم گارفیلد

انیمیشن The Garfield Movie

  • کارگردان: مارک دیندال
  • نویسنده: دیوید رینولدز
  • بازیگران: کریس پرت، ساموئل ال جکسون، نیکلاس هولت، وینگ ریمز، سسیلی استرانگ، هانا وادینگهام، برت گلدشتاین، اسنوپ داگ و بوئن ینگ
  • تاریخ انتشار: ۲۴ می ۲۰۲۴ (۴ خرداد ۱۴۰۳)
  • انیمیشن The Garfield Movie در IMDB

انیمیشن The Garfield Movie داستان گارفیلد، گربه عاشق لازانیا را دنبال می‌کند که در آستانه شروع یک ماجراجویی دیوانه‌وار در فضای باز است! گارفیلد پس از دیداری غیرمنتظره با پدرش مجبور می‌شود که از زندگی پرنازونعمت خود دست بکشد و به‌همراه اودی برای انجام یک سرقت بامزه و پرمخاطره به ویک ملحق شوند. گارفیلد امسال با یک انیمیشن جدید بازگشته است و به‌نظر می‌رسد که سونی پیکچرز برنامه جذابی برای طرفداران این گربه دوست داشتنی دارد.

نقدهای اولیه انیمیشن The Garfield Movie فعلا متوسط بوده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که درنهایت باید منتظر یک انیمیشن سرگرم کننده باشیم. همچنین حضور صداپیشگان شناخته شده‌ای مثل کریس پرت و ساموئل ال جکسون تا نیکلاس هولت در انیمیشن گارفیلد تایید شده است.


والپیپر فیلم IF

۱۴- فیلم ایف

فیلم IF

  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • نویسنده: جان کرازینسکی
  • بازیگران: رایان رینولدز، جان کرازینسکی، کایلی فلمینگ، استیو کارل، فیبی والر بریج، فیونا شاو، آلن کیم، بابی موینیهان، مت دیمون، امیلی بلانت، جرج کلونی، جان استوارت، سم راکول، مایا رودولف، سباستین مانسیکالو، کریستوفر ملونی، آکوافینا، ریچارد جنکینز، بلیک لایولی، متیو رایس، وینس وان، کیگان-مایکل کی، ایمی شومر و لوئیس گوست جونیور
  • تاریخ انتشار: ۱۷ می ۲۰۲۴ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فیلم IF در IMDB

فیلم IF با الهام از دوران کودکی جان کرازینسکی ساخته شده است

فیلم IF داستان یک دختری جوان را دنبال می‌کند که می‌داند در حال پشت سر گذاشتن یک تجربه پر دردسر است و پس از آن شروع به مشاهده دوستان خیالی همه افراد می‌کند که پس از بزرگ شدن دوستان واقعی خود رها شده‌اند. این فیلم می‌خواهد نشان دهد که این دختر با این قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد. جان کرازینسکی پس از اینکه دو قسمت فیلم A Quiet Place را کارگردانی کرد، در سومین تجربه کارگردانی خود تصمیم گرفت تا به‌جای کارگردانی یک فیلم ترسناک، یک فیلم کمدی فانتزی خانوادگی را جلوی دوربین ببرد.

جان کرازینسکی درواقع با الهام از دوران کودکی خود فیلم IF را کارگردانی کرده است و به نحوی ادای دینی به آثار کلاسیک دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی هم محسوب می‌شود. نمایش‌های فیلم باعث افزایش انتظارات زیادی از این فیلم کمدی فانتزی شده و حضور ستارگان سرشناس از جمله رایان رینولدز و استیو کارل نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. فیلم ایف می‌تواند یکی از آثار برتر تابستان امسال باشد.


ویل اسمیت و مارتین لارنس در فیلم پسران بد ۴

۱۵- فیلم پسران بد: بران یا بمیر

فیلم Bad Boys: Ride or Die

  • کارگردان: عادل العربی و بلال فلاح
  • نویسنده: کریس برمنر
  • بازیگران: ویل اسمیت، مارتین لارنس، جیکوب اسکیپیو، ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ، پاولا نونز، تاشا اسمیت، جان سلی، اریک دین، دی‌جی خالد، یوان گریفید، ری سیهورن، جوینر لوکاس و کوین همفیل
  • تاریخ انتشار: ۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۸ خرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Bad Boys: Ride or Die در IMDB

فیلم Bad Boys: Ride or Die داستان مایک لوری و مارکوس برنت، کارآگاهان میامی را دنبال می‌کند که در حال بررسی فساد داخل پلیس میامی هستند، اما زمانی‌که کاپیتان فقید آن‌ها به‌نام کنراد هاوارد پس از مرگ متهم به همکاری با کارتل‌های مواد مخدر می‌شود، آن‌ها مجبور به فرار می‌شوند و حالا آن‌ها مجبور هستند تا این پرونده را به شکل غیر قانونی روی آن کار کنند. پس از موفقیت فیلم Bad Boys for Life در سال ۲۰۲۰، سونی پیکچرز خیلی سریع به ساخت دنباله این فیلم اکشن کمدی چراغ سبز نشان داد، اما روند ساخت آن به‌خاطر حواشی ویل اسمیت و سپس اعتصابات هالیوود کمی بیشتر از انتظار طول کشید.

در فیلم پسران بد: بران یا بمیر شاهد بازگشت ویل اسمیت و مارتین لارنس و بازیگران اصلی قسمت سوم هستیم که درکنار آن تیم سازندگان فیلم Bad Boys for Life نیز بازگشته‌اند. درواقع سونی تلاش کرده است تا با حفظ تیم قبلی دوباره موفقیت آن را تکرار کند، اما آیا آن‌ها می‌توانند دوباره موفق شوند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید کمی صبر کنیم.


گلن پاول در فیلم Hit Man

۱۶- فیلم هیت من

فیلم Hit Man

  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر
  • نویسنده: ریچارد لینکلیتر
  • بازیگران: گلن پاول، آدریا آرجونا، آستین آملیو، رتا، مالی برنارد، سانجای رائو، ایوان هولتزمن و مایک مارکوف
  • تاریخ انتشار: ۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۸ خرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Hit Man در IMDB

فیلم Hit Man ریچارد لینکلیتر در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو ۲۰۲۳ درخشان ظاهر شده بود

فیلم Hit Man داستان یک استاد روانشناسی و با اخلاق را دنبال می‌کند که در همکاری با پلیس نیواورلئان خودش را به‌عنوان یک قاتل مخفی جا می‌زند. اما او پس از آشنایی با یک زن ناامید که در تلاش است تا از نامزد سابقش فرار کند، حالا او خودش به یکی از شخصیت‌های دروغینش تبدیل شده و حالا عاشق این زن مرموز هم شده است و این موضوع او را به یک جنایتکار تبدیل می‌کند. فیلم هیت من براساس یک مقاله داستان جنایت‌ واقعی در مجله ماهانه تگزاس در سال ۲۰۰۱ تولید شده است.

ریچارد لینکلیتر، کارگردان آثاری چون فیلم Before Sunrise، فیلم Before Sunset، فیلم Before Midnight و فیلم Boyhood وظیفه کارگردانی فیلم هیت من را بر عهده داشته است. او پیش از این با نتفلیکس برای انیمیشن Apollo 10 1⁄2: A Space Age Childhood و با گلن پاول، ستاره فیلم در فیلم Everybody Wants Some همکاری کرده بود و این فیلم کمدی اکشن پیش از این توانسته بود در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو ۲۰۲۳ درخشان ظاهر شود، اما انتظار برای اکران عمومی و پخش آن از نتفلیکس کمی بیشتر از انتظار طول کشیده است و به‌زودی این انتظار به پایان خواهد رسید.


احساسات قدیمی رایلی در یک ظرف شیشه‌ای گرفتار شده‌اند در انیمیشن Inside Out 2

۱۷- انیمیشن درون و بیرون ۲

انیمیشن Inside Out 2

  • کارگردان: کلسی مان
  • نویسنده: مگ لفاوه
  • بازیگران: امی پولر، فیلیس اسمیت، لویس بلک، تونی هیل، لایزا لاپیرا، مایا هاوک، ایو ادبری، ادل اگزارکوپولوس، پال والتر هاوزر، کنسینگتون تالمن، دایان لین، کایل مک‌لاکلن،‌ لیلیمار هرناندز، ایوت نیکول براون، فلی، دیو گولز، فرانک اوز، بابی موینیهان و جان راتزنبرگر
  • تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۵ خرداد ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Inside Out 2 در IMDB

در انیمیشن Inside Out 2 دوباره افکار ذهنی رایلی نوجوان باز خواهیم گشت، درست زمانی‌که مقر اصلی در حال تخریب است تا فضایی برای یک موقیت ‌پیش‌بینی نشده باز شود و آن همم چیزی جز احساسات جدید نیست. شادی، غم، خشم، ترس و انزجار، که مدت‌ها است عملیات موفقیت‌آمیزی را انجام داده‌اند، مطمئن نیستند که وقتی اضطراب ظاهر می‌شود چه احساسی داشته باشند و به‌نظر می‌رسد که او تنها نیست.

رایلی در انیمیشین Inside Out 2 دارای احساسات جدیدی خواهد بود

بدون شک انیمیشن Inside Out یکی از بهترین ساخته‌های پیکسار است و حالا دنباله آن بدون پیت داکتر شاخته شده است که باعث می‌شود بسیاری به موفقیت این قسمت کمی شک داشته باشند. بااین‌حال نمایش‌های انیمیشن Inside Out 2 تاکنون توانسته است نظر بسیاری را جلب کند و در بدترین حالت می‌توانیم منتظر یک دنباله خوش ساخت و سرگرم کننده باشیم. همچنین ۳۵ دقیقه ابتدایی انیمیشن در سینماکان پخش شده است که با واکنش مثبت تماشاگران مواجه شده است.

در انیمیشن درون و بیرون ۲ باید منتظر احساسات جدیدی باشیم که تاکنون شخصیت اضطراب توانسته است در نمایش‌های فیلم به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و حتی بسیاری که ۳۵ دقیقه اول فیلم را تماشا کرده‌اند می‌گویند که او ستاره بخش اول انیمیشن بوده است. حسادت، بی‌حوصلگی و خجالت سه احساس جدید دیگر رایلی هستند که برخی می‌گویند آن‌ها احساسات موقتی رایلی هستند و در بزرگسالی محو خواهند شد؛ چرا که پدر و مادر او دارای این احساسات نیستند.


اما استون در فیلم Kinds of Kindness

۱۸- فیلم انواع مهربانی

فیلم Kinds of Kindness

  • کارگردان: یورگوس لانتیموس
  • نویسنده: یورگوس لانتیموس و افتمیس فیلیپو
  • بازیگران: اما استون، جسی پلمونس، ویلم دفو، مارگارت کوالی، هانگ چائو، جو آلوین، مامودو آتی و هانتر شیفر
  • تاریخ انتشار: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم Kinds of Kindness در IMDB

فیلم Kinds of Kindness سومین همکاری مشترک اما استون با یورگوس لانتیموس است

یورگوس لانتیموس و اما استون پس از درخشش در فیلم Poor Things حالا امسال با یک فیلم کمدی درام دیگر بازگشته‌اند. داستان فیلم Kinds of Kindness در سه بخش روایت می‌شود که تمرکز بخش اول در مورد مردی درمانده است که تلاش می‌کند تا کنترل زندگی خود را به‌دست بگیرد. در بخش دوم داستان شاهد پلیسی خواهیم بود که همسر او در دریا مفقود شده است و او سپس باز خواهد گشت، اما به‌نظر می‌رسد که او فرد دیگری شده است. در بخش سوم شاهد زنی خواهیم بود که به شکل سرنوشت با رهبر یک فرقه مذهبی آشنا می‌شود. در هر حال همکاری دوباره لانتیموس و استون می‌تواند برای طرفداران آن‌ها جذاب باشد و باید دید آن‌ها می‌توانند موفقیت دو اثر مشترک قبلی خود را تکرار کنند یا نه.


موتورسواری آسیتن باتلر در فیلم The Bikeriders

۱۹- فیلم موتورسواران

فیلم The Bikeriders

  • کارگردان: جف نیکولز
  • نویسنده: جف نیکولز
  • بازیگران: جودی کومر، آستین باتلر، تام هاردی، مایکل شنون، مایک فیست، بوید هالبروک، توبی والاس و نورمن ریداس
  • تاریخ انتشار: ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم The Bikeriders در IMDB

داستان فیلم The Bikeriders در دهه ۱۹۶۰ اتفاق می‌افتد و ظهور یک کلوب موتورسواران خیالی در غرب میانه را دنبال می‌کند. این کلوب که ازطریق زندگی اعضای آن به تصویر کشیده می‌شود، در طول یک دهه از محل تجمع افراد محلی به یک باند شیطانی تبدیل می‌شود که شیوه زندگی منحصر‌به‌فرد گروه اصلی را تهدید می‌کند. این فیلم اقتباسی از رمان موتورسواران اثر دنی لیون است که جف نیکولز، کارگردان فیلم Midnight Special است.

فیلم موتورسواران در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۳ توسط استودیوی قرن بیستم اکران شود، اما اعتصاب بازیگران و نویسندگان باعث عقب افتادن اکران این فیلم شده است و درنهایت حق اکران فیلم The Bikeriders به شرکت فوکس فیچرز واگذار شد. در هر حال این فیلم با واکنش مثبت منتقدان مواجه شده است.


لوپیتا نیونگو به‌همراه گربه‌اش درکنار جوزف کوئین در مترو نیویورک در فیلم A Quiet Place: Day One

۲۰- فیلم یک مکان ساکت: روز یک

فیلم A Quiet Place: Day One

  • کارگردان: مایکل سارنوسکی
  • نویسنده: مایکل سارنوسکی
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، جوزف کوئین، جایمن هانسو، الکس وولف و دنی اوهر
  • تاریخ انتشار: ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ (۸ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم A Quiet Place: Day One در IMDB

فیلم A Quiet Place: Day One قرار است یک داستان پیش درآمد در مورد حمله فضایی‌ها به زمین را دنبال کند و تمرکز آن روی روز اول حمله این موجودات به زمین است. اتفاقات فیلم از شهر نیویورک آغاز می‌شود و تمرکز آن روی و شخصیت سم و اریک خواهد بود. این فیلم ترسناک براساس ایده‌ و داستانی از جان کرازینسکی، خالق دنیای یک مکان ساخت ساخته شده است که در آن قرار است به روز اول حمله بیگانگان بازگردیم.

پس از موفقیت دو قسمت اول فیلم A Quiet Place، به‌نظر می‌رسد که اسپین‌آف این فیلم ترسناک می‌تواند موفقیت دو قسمت اول این مجموعه را دنبال کند. نمایش‌های فیلم A Quiet Place: Day One تاکنون نظرات بسیاری را جلب کرده و حضور مایکل سارنوسکی هم باعث افزایش انتظارات شده است.


مینیون ها در انیمیشن Despicable Me 4

۲۱- انیمیشن من نفرت انگیز ۴

انیمیشن Despicable Me 4

  • کارگردان: کریس رناد و پاتریک دلاج
  • نویسنده: مایک وایت
  • بازیگران: استیو کارل، کریستن ویگ، پی‌یر کافین، میراندا کازگرو، دانا گیر، مدیسون پولان، استیو کوگان، ویل فرل، سوفیا ورگارا، جوئی کینگ، استیون کلبر و کلوئی فاینمن
  • تاریخ انتشار: ۳ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Despicable Me 4 در IMDB

در انیمیشن Despicable Me 4 پس از هفت سال گرو و مینیون‌ها قرار است با یک ماجراجویی جدید بازگردند و گرو دیگر یک ابرشرور نیست و به یک ضد قهرمان تبدیل شده است. در دوران جدید او به‌همراه همسر و سه دخترش و همچنین عضو جدید خانواده که گرو جونیور نام دارد، زندگی جدیدی را با مینیون‌ها آغاز کرده است، اما آن‌ها تبدیل به هدفی برای ماکسیم له مال و والنتینا که شخصیت‌های شروری از دنیای خلافکاران هستند، می‌شوند و حالا آن‌ها باید فرار کنند.

انیمیشن من نفرت انگیز ۴ ادامه داستان گرو را نشان می‌دهد و در طول آن شخصیت جدیدی هم اضافه شده است. شاید خبر خوب برای طرفداران بازگشت کریس رنارد، کارگردان دو قسمت اول انیمیشن Despicable Me برای کارگردانی قسمت چهارم باشد که در قسمت سوم حضور نداشت و به‌نظر می‌رسد که انیمیشن تا حدودی بیشتر حال و هوای دو قسمت اول را خواهد داشت. در هر حال بازگشت گرو و مینیون‌ها می‌تواند یک تابستان هیجان‌انگیز دیگر را برای طرفداران رقم بزند.


میا گاث در فیلم Maxxxine

۲۲- فیلم ماکسین

فیلم Maxxxine

  • کارگردان: تی وست
  • نویسنده: تی وست
  • بازیگران: میا گاث، الیزابت دبیکی، موزس سامنی، میشل موناهن، بابی کاناوله، لی‌لی کالینز، هالزی، جانکارلو اسپوزیتو و کوین بیکن
  • تاریخ انتشار: ۵ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳)
  • فیلم Maxxxine در IMDB

فیلم Maxxxine داستان ماکسین را دنبال می‌کند که پس از اینکه تنها بازمانده حوادث یک قتل‌عام بود، در اوایل دهه ۱۹۸۰ به لس آنجلس نقل مکان می‌کند تا رویاهای خود را برای تبدیل شدن به یک بازیگر مشهور دنبال کند، اما توسط یک قاتل زنجیره‌ای ملقب به شکارچی شب مورد تعقیب قرار می‌گیرد. این فیلم ترسناک و اسلشری دنباله مستقیم فیلم X و بخشی از مجموعه فیلم ایکس که فیلم Pearl بخشی از آن محسوب می‌شود است.

فیلم ماکسین یکی از موردانتظارترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۴ است که بدون شک طرفداران دو قسمت اول این مجموعه اسلشری منتظر ادامه داستان ماکسین هستند که حالا ماجراهای او قرار است در شهر لس آنجلس دنبال شود. 


ددپول و ولورین پس از یک مبارزه در فیلم Deadpool and Wolverine

۲۳- فیلم ددپول و ولورین

فیلم Deadpool and Wolverine

  • کارگردان: شان لوی
  • نویسنده: رت ریس، پال ورنیک، شان لوی، رایان رینولدز و زب ولز
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، مورنا باکارین، استفان کاپیچیچ، برایانا هیلدبرند، کوتسونا شیئوری، راب دلینی، کاران سونی، لزلی اوگامس، جنیفر گارنر، آرون استنفورد، اما کورین و متیو مک‌فادین
  • تاریخ انتشار: ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ (۵ مرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Deadpool and Wolverine در IMDB

فیلم Deadpool and Wolverine اولین فیلم دنیای سینمایی مارول با درجه سنی بزرگسال است

پس از سال‌ها انتظار بالاخره قرار است شاهد ماجراجویی مشترک ددپول و ولورین باشیم، اما این ماجراجویی برخلاف انتظار قرار است یک ماجراجویی مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول باشد. در فیلم Deadpool and Wolverine سازمان TVA که بیرون از زمان و مکان وجود دارد و بر خط زمانی نظارت می‌کند، ددپول را از زندگی آرام خود بیرون می‌کشد و او را با ولورین عازم مأموریتی می‌کند که تاریخچه دنیای سینمایی مارول را تغییر خواهد داد.

اطلاعات خیلی زیادی از این فیلم در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که ولورین بالاخره قرار است لباس زرد رنگ کمیک این شخصیت را بر تن کند و همچنین اولین فیلم با درجه سنی بزرگسال دنیای سینمایی مارول است. علاوه‌براین، کاساندرا نوا قرار است شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم باشد و طبق انتظار هم ددپول و ولورین در طول فیلم قرار است بارها با یکدیگر مبارزه کند. فیلم Deadpool and Wolverine که تنها اثر MCU در سال ۲۰۲۴ است، می‌تواند به یک موفقیت بزرگ در گیشه دست پیدا کند که شواهد هم گواه این موضوع است. بااین‌حال بسیاری امیدوار هستند تا این ماجراجویی مشترک در آینده ادامه پیدا کند.


فیلم Trap

۲۴- فیلم تله

فیلم Trap

  • کارگردان: ام. نایت شامالان
  • نویسنده: ام. نایت شامالان
  • بازیگران: جاش هارتنت، آریل داناهیو، سالکا شامالان، الیسون پیل، هیلی میلز و مارنی مک‌فیل
  • تاریخ انتشار: ۹ آگست ۲۰۲۴ (۱۹ مرداد ۱۴۰۳)
  • فیلم Trap در IMDB

فیلم Trap در مورد یک قاتل زنجیره‌ای به‌نام قصاب است که به دخترش برای حضور در کنسرت یک ستاره پاپ به‌نام لیدی ریون می‌پوندد، اما او خیلی زود متوجه می‌شود که این کنسرت تله‌ای است که پلیس برای دستگیری او گذاشته است. ام. نایت شامالان پس از چند همکاری مشترک حالا با برادران وارنر و یک فیلم ترسناک و کم هزینه دیگر بازگشته است و تریلر اول فیلم نمایش یک فیلم جذاب را برای طرفداران ام. نایت شامالان می‌دهد و باید دید او می‌تواند موفقیت فیلم Split را اینبار تکرار کند یا سرنوشت فیلم‌های اخیر او دوباره تکرار خواهد شد.


زنومورف در حال نمایش دندان‌های خود در فیلم Alien: Romulus

۲۵- فیلم بیگانه: رومولوس

فیلم Alien: Romulus

  • کارگردان: فده آلوارز
  • نویسنده: فده آلوارز و ودو سایگرز
  • بازیگران: کیلی اسپینی، ایزابلا مرسد، دیوید جانسون، آرچی رنوکس، اسپایک فرن و ایلن وو
  • تاریخ انتشار: ۱۶ آگست ۲۰۲۴ (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) 
  • فیلم Alien: Romulus در IMDB

اتفاقات فیلم Alien: Romulus زمانی آغاز می‌شود که خدمه سفینه‌ای مورد حمله زنومورف‌ها قرار می‌گیرند و داستان فیلم در مورد گروهی از استعمارگران فضایی است که در یک ایستگاه فضایی متروکه در حال گشت‌زنی هستند که حالا قرار است وحشتناک‌ترین و ترسناک‌ترین تجربه زندگی در کهکشان را تجربه کنند.  اتفاقات این فیلم بین اتفاقات دو فیلم اول بیگانه و فیلم Aliens جریان دارد و وعده بازگشت به ریشه‌ها در این قسمت داده شده است.

ریدلی اسکات که وظیفه کارگردانی قسمت اول فیلم بیگانه محصول سال ۱۹۷۹ را بر عهده داشته و برای کارگردانی دو قسمت اخیر آن بازگشته بود، به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی درکنار اسکات فری در قسمت جدید فیلم Alien حضور دارد. تریلر و تصاویر فیلم Alien: Romulus تاکنون توانسته است مورد توجه طرفداران بیگانه قرار بگیرد و کارنامه فده آلوارز هم می‌تواند باعث افزایش جذابیت این فیلم برای طرفداران شود. همچنین فیلم بیگانه: رومولوس اول قرار بود ازطریق شبکه هولو پخش شود، اما دیزنی پس از نمایش‌های فیلم تصمیم گرفت تا این موضوع را تغییر دهد.


بازگشت مایکل کیتون در نقش بتل جوس از مرگ در فیلم Beetlejuice Beetlejuice

۲۶- فیلم بیتل‌جوس بیتل‌جوس

فیلم Beetlejuice Beetlejuice

  • کارگردان: تیم برتون
  • نویسنده: آلفرد گوف و مایلز میلار
  • بازیگران: مایکل کیتون، جنا اورتگا، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، مونیکا بلوچی، ویلم دفو، جاستین ثرو، بورن گورمن و آرتور کانتی
  • تاریخ انتشار: ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۶ شهریور ۱۴۰۳)
  • فیلم Beetlejuice Beetlejuice در IMDB

جنا اورتگا و تیم برتون پس از همکاری مشترک در سریال Wednesday در فیلم Beetlejuice Beetlejuice دوباره با یکدیگر همکاری کرده‌اند

فیلم Beetlejuice Beetlejuice داستان سه عضو خانواده دیتز را دنبال می‌کند که پس از یک تراژدی غیر منتظره خانوادگی به خانه در وینتر ریور بازگشته‌اند. زندگی لیدیا همچنان توسط بیتل‌جوس تسخیر است و پس از اینکه آسترید، دختر نوجوان و غیر قابل کنترل او مدل مرموز شهر را در اتاق زیر شیروانی کشف می‌کند، به‌طور تصادفی باعث باز شدن دروازه افترلایف می‌شود و باعث زیرورو شدن همه‌چیز خواهد شد. باتوجه‌به مشکلاتی که در هر دو دنیا وجود دارد، حالا تنها مسئله زمان است که کسی نام بیتل‌جوس را سه بار بگوید و شیطان بدجنس با هرج‌و‌مرج خود بازگردد.

این فیلم کمدی ترسناک دنباله فیلم Beetlejuice محصول سال ۱۹۸۸ است که پس از ۳۶ سال توسط تیم برتون ساخته شده است. درکنار بازگشت مایکل کیتون، وینونا رایدر و کاترین اوهارا، در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی جنا اورتگا هم هستیم که پیش از این با برتون در سریال Wednesday همکاری کرده بود و حالا او ظاهرا قرار است نقش مهمی در روند فیلم Beetlejuice Beetlejuice داشته باشد. حالا باید دید این دنباله می‌تواند به یک دنباله موفق تبدیل شود یا نه.


تبدیل شوندگان در انیمیشن Transformers One

۲۷- انیمیشن تبدیل شوندگان یک

انیمیشن Transformers One

  • کارگردان: جاش کولی
  • نویسنده: اندرو بارر و گابریل فراری
  • بازیگران: کریس همسورث، برایان تایری هنری، اسکارلت جوهانسون، کیگان مایکل کی، جان هم، لارنس فیشبرن و استیو بوشمی
  • تاریخ انتشار: ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳۰ شهریور ۱۴۰۳)
  • انیمیشن Transformers One در IMDB

انیمیشن Transformers One داستان اپتیموس پرایم جوان و مگاترون جوان را دنبال می‌کند که از برادری به دشمنان قسم خورده یکدیگر تبدیل شده‌اند و تمرکز فیلم روی روابط این دو شخصیت خواهد بود. برخلاف فیلم‌های تبدیل شوندگان، تمرکز انیمیشن Transformers روی ماجراجویی ربات‌ها است که در آن شاهد دوران جوانی اپتیموس پرایم و مگاترون هستیم که قرار است برای نجات سایبرترون تلاش کنند. درواقع این انیمیشن قرار است ریشه قدرت این ربات‌ها را نشان دهد.

جاش کولی، کارگردان انیمیشن Toy Story 4 که برای آن جایزه اسکار بهترین انیمیشن را دریافت کرده، وظیفه کارگردانی انیمیشن Transformers One را بر عهده دارد که این موضوع باعث افزایش انتظارات از این انیمیشن شده است.


جرج کلونی، برد پیت و جان واتس

۲۸- فیلم ولفس

فیلم Wolfs

  • کارگردان: جان واتس
  • نویسنده: جان واتس
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، آستین آبرامز، ایمی رایان و پورنا جاگاناتان
  • تاریخ انتشار: ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳۰ شهریور ۱۴۰۳)
  • فیلم Wolfs در IMDB

فیلم Wolfs داستان دو فیکسر حرفه‌ای را دنبال می‌کند که خود را برای یک کار استخدام می‌کنند. جان واتس، کارگردان سه‌گانه اخیر مرد عنکبوتی تصمیم گرفته است تا از دنیای ابرقهرمانی کمی فاصله بگیرد و اثری متفاوت‌تر را کارگردانی کند و حالا به سراغ این فیلم دلهره‌آور روان‌شناختی رفته است. حضور بازیگرانی چون برد پیت و جرج کلونی باعث شده است تا فیلم به اثری موردانتظار تبدیل شود و به‌عنوان یکی از آثار مهم اپل شناخته می‌شود که قرار است امسال روی پرده‌های سینما برود.


ورود به گورستان بحث‌برانگیز کارش در فیلم The Shrouds

۲۹- فیلم کفن‌ها

فیلم The Shrouds

  • کارگردان: دیوید کراننبرگ
  • نویسنده: دیوید کراننبرگ
  • بازیگران: ونسان کسل، دیانه کروگر، گای پیرس، ساندریان هالت، الیزابت ساندرز، جنیفر دیل، اریک واینتال و استیو سویتسمن
  • تاریخ انتشار: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (۴ مهر ۱۴۰۳)
  • فیلم The Shrouds در IMDB

دیوید کراننبرگ که برای کارگردانی آثاری چون فیلم Eastern Promises، فیلم Crash، فیلم Spider، فیلم A History of Violence و فیلم Cosmopolis شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۴ با فیلم کفن‌ها بازگشته است. فیلم The Shrouds به‌عنوان شخصی‌ترین اثر کراننبرگ توصیف شده است که در آن بیوه‌ای غمگین که دستگاهی نوآورانه برای کمک به مردم در ارتباط با مردگان می‌سازد. این فیلم ترسناک قرار است برای اولین‌بار در جشنواره فیلم کن نمایش داده شود و در بخش رقابت حضور خواهد داشت. اگرچه فیلم Crimes of the Future با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد، اما فیلم The Shrouds بدون شک از جمله آثار موردانتظار سال ۲۰۲۴ است.


نگاه جنون‌آمیز هارلی کوئین به جوکر در فیلم Joker: Folie a Deux

۳۰- فیلم جوکر: جنون مشترک

فیلم Joker: Folie a Deux

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • نویسنده: تاد فیلیپس و اسکات سیلور
  • بازیگران: واکین فینیکس، لیدی گاگا، زازی بیتز، برندن گلیسون، کاترین کینر، جیکوب لافلند و هری لاتی
  • تاریخ انتشار: ۴ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۳ مهر ۱۴۰۳) 
  • فیلم Joker: Folie a Deux در IMDB

فیلم Joker: Folie a Deux ادامه داستان آرتور فلک است که در آن دکتر هارلین کویینزل قرار است آشنا و عاشق یکدیگر شوند. اطلاعات زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Joker 2 در دسترس نیست، اما گفته‌ می‌شود که بخش زیادی از اتفاقات فیلم در تیمارستان آرکام جریان دارد. همچنین گفته می‌شود که فیلم جوکر: جنون مشترک یک اثر موزیکال خواهد بود و طبق گزارش‌ها، حداقل ۱۵ آهنگ بسیار شناخته شده در فیلم جوکر ۲ حضور دارند که برای فیلم بازخوانی شده‌اند.

البته گفته می‌شود که احتمال دارد یک یا دو آهنگ اورجینال توسط لیدی گاگا خوانده خواهد شد و پیش از پایان ساخت فیلم به نسخه اکران فیلم اضافه شود. نام Folie à Deux یا جنون مشترک به‌عنوان یک اختلال روانی تعریف می‌شود که این اختلال روانی معمولا بین دو یا گاهی حتی بیش از دو نفر که به لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک هستند، مشترک است.


ونوم و کارنیج در حال مبارزه در پوستر فیلم Venom: Let There Be Carnage

۳۱- فیلم ونوم: آخرین رقص

فیلم Venom: The Last Dance

  • کارگردان: کلی مارسل
  • نویسنده: کلی مارسل و تام هاردی
  • بازیگران: تام هاردی، جونو تمپل، چیویتل اجیوفور و کلارک باکو
  • تاریخ انتشار: ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴ (۴ آبان ۱۴۰۳)
  • فیلم Venom: The Last Dance در IMDB

دنیای مرد عنکبوتی سونی پیکچرز که در آن فعلا خبری از اسپایدرمن نیست، هرگز نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و همچنین فیلم‌های مختلف آن با عملکرد ضعیفی در گیشه مواجه شده‌اند، اما در مورد فیلم‌های ونوم حداقل از نظر تجاری این موضوع تفاوت دارد. تام هاردی قرار است برای سومین و احتمالا آخرین‌بار نقش ونوم را در فیلم Venom: The Last Dance بازی کند که به‌نظر می‌رسد پایان داستان این شخصیت ضدقهرمان محبوب است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری مثل شخصیت شرور آن در دسترس نیست، اما می‌توان انتظار حضور یک شخصیت سیمبیوت دیگر را در فیلم Venom 3 داشت.


راسل کرو در حال فریاد زدن در والپیپر فیلم Gladiator

۳۲- فیلم گلادیاتور ۲

فیلم Gladiator 2

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • نویسنده: دیوید اسکارپا
  • بازیگران: پاول مسکل، کانی نیلسن، دنزل واشنگتن، جوزف کوئین، پدرو پاسکال،  جایمن هانسو، می قلماوی، پیتر منسا، مت لوکاس، فرد هچینگر، لیور راز و تیم مک‌اینرنی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ (۲ آذر ۱۴۰۳)‌
  • فیلم Gladiator 2 در IMDB

گفته می‌شود که فیلم Gladiator 2 قرار است داستان لوسیوس، پسر لوسیلا با بازی کانی نیلسن و خواهرزاده کومودوس با بازی واکین فینیکس را دنبال کند. لوسیوس در پایان فیلم Gladiator بسیار تحت تاثیر ماکسیموس با بازی راسل کرو قرار گرفته بود که او و مادرش را نجات داد. ریدلی اسکات برای کارگردانی فیلم گلادیاتور ۲ بازگشته است و دیوید اسکارپا پس از همکاری با اسکات در فیلم All The Money In the World و فیلم Napoleon، فیلمنامه این فیلم را نوشته است. اطلاعات بیشتری از فیلم Gladiator 2 در دسترس نیست، اما می‌توان انتظار یک فیلم پر ستاره و احتمالا جذاب را از اسکات داشت.


کانسپت آرت انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim

۳۳- انیمه ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم

انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim

  • کارگردان: کنجی کامیاما
  • نویسنده: فیبی گیتینز و آرتی پاپاجئورگیو
  • بازیگران: برایان کاکس، میراندا اتو، گایا وایس، لوک پاسکالینو، لورین اشبورن، یزدان قفاری، بنجامین وینرایت، لارنس آبانگ ویلیامز، شان دالی، مایکل وایلدمن، جود اکوودیک، بلال هنسا و جین دوویتسکی
  • تاریخ انتشار: ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۳ آذر ۱۴۰۳)
  • انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim در IMDB

اتفاقات انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim حدود ۲۵۰ سال پیش از اتفاقات سه‌گانه فیلم ارباب حلقه‌ها جریان دارد. داستان ۲۰۰ سال قبل از وقایع هابیت و ۲۶۱ سال قبل از ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه جریان خواهد داشت که جنگ روهیریم داستان هلم همرهند، پادشاه افسانه‌ای روهان را روایت می‌کند که باید در برابر یک دشمن دفاع کند. با اینکه اطلاعات و تصاویر زیادی از انیمه The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim در دسترس نیست، اما بدون شک این انیمه یکی از آثار به‌شدت موردانتظار امسال به‌خصوص برای طرفداران ارباب حلقه‌ها و سرزمین میانه است.


نسخه عریض پوستر رسمی فیلم Sonic the Hedgehog 2

۳۴- فیلم سونیک خارپشت ۳

فیلم Sonic the Hedgehog 3

  • کارگردان: جف فاولر
  • نویسنده: پاتریک کیسی، جاش میلر و جان ویتینگتون
  • بازیگران: جیمز مارسدن، بن شوارتز، جیم کری، کالین اوشاگنسی، ادریس البا، کیانو ریوز، تیکا سومپتر، کریستن ریتر، جیمز ووک، سوفیا پرناس، کریستو فرناندس، جورما تاکونی و آلایلا براون
  • تاریخ انتشار: ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)
  • فیلم Sonic the Hedgehog 3 در IMDB

فیلم‌های سونیک از جمله موفق‌ترین اقتباس‌های ویدیوگیمی هستند که جای تعجبی هم ندارد امسال شاهد قسمت سوم آن باشیم. اطلاعات زیادی از داستان فیلم Sonic the Hedgehog 3 در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که درکنار ناکلز و تیلز، در این قسمت باید شاهد حضور شخصیت شدو خارپشت هم باشیم که شخصیتی تقریبا مشابه سونیک است و مهم‌ترین تفاوت آن رنگ سیاه آن نسبت به رنگ آبی سونیک است. همچنین کیانو ریوز صداپیشگی شخصیت شدو خارپشت را بر عهده دارد تا هیجان طرفداران برای آن بیشتر هم شود.

البته بازگشت جیم کری برای نقش دکتر رباتنیک در فیلم Sonic the Hedgehog 3 یکی دیگر از نکات جذاب این قسمت است که پیش از این برخی در مورد این شک داشتند، اما پارامونت خیال طرفداران را راحت کرده است. در هر حال باید ببینیم فیلم سونیک خارپشت ۳ می‌تواند موفق‌تر از دو قسمت اول ظاهر شود یا اینکه این‌بار فیلم مسیر متفاوتی را دنبال خواهد کرد.


لیلی رز دیپ در بازسازی فیلم Nosferatu

۳۵- فیلم نوسفراتو

فیلم Nosferatu

  • کارگردان: رابرت اگرز
  • نویسنده: رابرت اگرز
  • بازیگران: بیل اسکاشگورد، لیلی رز دپ، نیکلاس هولت، ویلم دفو، اما کورین، آرون تیلور جانسون، رالف اینسون و سایمن مک‌برنی
  • تاریخ انتشار: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۴ (۵ دی ۱۴۰۳)
  • فیلم Nosferatu در IMDB

فیلم Nosferatu در سال ۱۹۲۲ براساس رمان دراکولا اثر برام استوکر ساخته شد. این فیلم محصول کشور آلمان است و گفته می‌شود که بازسازی این فیلم ترسناک قرار است برداشت جدید و متفاوتی از این فیلم باشد، اما به داستان و محتوای اصلی پایه‌بند خواهد بود. بازسازی فیلم Nosferatu داستانی رازآلود از دلبستگی یک خون‌آشام باستانی ترانسیلوانیایی به یک زن جوان تسخیرشده را در آلمان قرن نوزدهم روایت می‌کند که همه‌جا به‌دنبال او است و وحشتی غیرقابل وصف را با خودش به‌همراه می‌آورد.

رابرت اگرز، کارگردان آثار تحسین شده‌ای چون فیلم The Witch، فیلم The Lighthouse و فیلم The Northman وظیفه کارگردانی فیلم Nosferatu را بر عهده دارد و او دوباره امسال برای کارگردانی یک فیلم ترسناک بازگشته است.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های ۲۰۲۴ که منتظرشان هستیم کدامند؟

از میان بهترین فیلم های ۲۰۲۴ می‌توان به فیلم پسران بد: بران یا بمیر، فیلم هیت من و انیمیشن درون و بیرون ۲ اشاره کرد.

۲- فیلم هایی که شانس جوایز بسیار در سال ۲۰۲۴ دارند کدامند؟

فیلم مگالوپلیس ساخته فرانسیس فورد کاپولا، فیلم نوسفراتو ساخته رابرت اگرز و فیلم انواع مهربانی ساخته لانتیموس از مهمترین فیلم‌های فصل جوایز امسال هستند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید