۰

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام گران‌تر از نسل قبلی خواهد بود

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام گران‌تر از نسل قبلی خواهد بود
بازدید 4
مدت زمان خواندن نوشته : 3 دقیقه


طبق جدیدترین افشاگری‌ها، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام به خاطر استفاده از هسته‌های Oryon و همچنین پشتیبانی از حافظه رم LPDDR5T از تراشه‌های نسل قبل گران‌تر خواهد بود. در ادامه این خبر نیوز الکترونیک به آخرین افشاگری منتشر شده از تراشه Snapdragon 8 Gen4 کوالکام می‌پردازیم. 

به گفته یکی از مدیران کوالکام، مهاجرت این شرکت به سمت هسته‌های سفارشی Oryon یکی از دلایلی است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 گران‌تر از نسل قبلی خود، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. به گفته یکی از کارشناسان، این امر به دلیل استفاده از فناوری‌های مختلف دیگر، مانند باتری‌های ارتقا یافته و پشتیبانی از حافظه‌های رم سریع‌تر است. در ادامه این خبر نگاهی دقیق‌تر به جزئیات این گزارش می‌اندازیم.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

اخیراً در شبکه اجتماعی چینی Weibo، افشاگر معروف Digital Chat Station اشاره کرده که فقط اسمارت‌فون‌های پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 و همچنین فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند باتری‌های سیلیکونی و پشتیبانی از رم LPDDR5T وارد بازار خواهند شد.

در مورد گوشی‌های هوشمند میان‌رده، افشاگر مزبور بیان می‌کند که احتمالاً شاهد اضافه شدن‌های قابلیت‌هایی مانند حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و حافظه LPDDR5X باشیم، اما نمی‌توان انتظار قابلیت‌های حاضر در پرچمداران را برای گوشی‌های معمولی داشت. البته باید در نظر داشت که چیپست‌هایی مانند اسنپدراگون 8 نسل 3 با حافظه رم LPDDR5T آزمایش شده‌اند و +Dimensity 9300 مدیاتک نیز  از این استاندارد پشتیبانی می‌کند.

به گزارش وبسایت WccfTech، شرکت SK hynix نیز اخیراً از نسخه رم LPDDR5T خود با سرعت عملیاتی 9600 مگابیت بر ثانیه رونمایی کرد. بنابراین، در حالی که این فناوری وجود دارد، دلیل اینکه چرا ما آن را در پرچمداران Snapdragon 8 Gen 4 خواهیم دید و نه در نسل فعلی، این است که نرخ پذیرش آن در نسل بعدی احتمالاً بالاتر خواهد بود و احتمالاً استفاده از این استاندارد حافظه را نیز کمی ارزان‌تر می‌کند. در مورد باتری های سیلیکونی نیز، اخیراً به آرامی شاهد حضور آنها در گوشی‌های رده بالا بوده‌ایم. این فناوری به سازندگان اجازه می‌دهد تا ظرفیت باتری را بدون افزایش ضخامت سلول افزایش دهند.

پردازنده اسنپدراگون کوالکام

به طور طبیعی، استفاده از باتری‌های سیلیکونی و رم LPDDR5T در برترین پرچمداران اسنپدراگون 8 نسل 4 به این معنی است که این دستگاه‌ها بسیار گران خواهند بود. Digital Chat Station در پست قبلی اشاره کرده بود که تراشه بعدی کوالکام گران خواهد بود و شرکای کوالکام اگر بخواهند محصولات خود را با قیمت رقابتی بفروشند، باید طولانی و سخت در مورد سخت افزار کلی محصولات خود فکر کنند. تاکنون جزئیات دقیقی در مورد مدل‌های مجهز به این تراشه نداریم، اما مقایسه‌ی این محصولات در ماه‌های آینده می‌تواند موضوع بسیار جالبی باشد.

در همین رابطه بخوانید:

– اسنپدراگون 8 نسل 4 با یک خنک‌کننده مناسب غوغا به پا می‌کند

– گرد و خاک تراشه دایمنسیتی 8300 اولترا در بنچمارک گیک‌بنچ؛ بالاتر از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

– مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 افشا شد؛ استفاده از هسته‌های Phoenix با فناوری 3 نانومتری

نظر شما در مورد افزایش قیمت تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 چیست؟ شما قیمت پرچمداران مجهز به این سخت افزار را در چه محدوده‌ای پیش‌بینی می‌کنید؟



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید