۰

خیز مایکروسافت و OpenAI برای ساخت ربات انسان‌نمای هوشمند

خیز مایکروسافت و OpenAI برای ساخت ربات انسان‌نمای هوشمند
بازدید 35
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


مایکروسافت با همکاری شرکت OpenAI در حال مذاکره با یک استارت‌آپ فعالیت در حوزه تولید ربات‌های انسان‌نما به نام Figure AI است تا با یک سرمایه‌گذاری هنگفت به ترکیب AI و ربات دست یابند. در صورت موفقیت مذاکرات، مایکروسافت و OpenAI سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در این استارت‌آپ خواهند داشت.

هوش مصنوعی یک فناوری نوظهور بسیار پیشرفته است که تا به اینجای کار توانسته تغییرات چشمگیری در سبک زندگی انسان‌ها و تولیدات جدید شرکت‌های بزرگ باشد. حالا اگر این فناوری با صنعت رباتیک ادغام شده و شاهد تولید ربات‌های انسان‌نمای هوشمند باشید، قطعاً چشم‌انداز بشر دستخوش دگرگونی می‌شود.

سرمایه‌گذاری OpenAI و Microsoft در حوزه ربات‌های انسان‌نما

در این راستا، به نظر می‌رسد که مایکروسافت و OpenAI در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری در یک استارت‌آپ تولید ربات‌های انسان‌نما هستند.

این دو غول دنیای فناوری در حال مذاکره با استارت‌آپ Figure AI هستند تا در صورت موفقیت ایده «کارگر انسان‌نمای خودران در سراسر جهان» را به واقعیت تبدیل کنند.

سرمایه‌گذاری OpenAI و Microsoft در حوزه ربات‌های انسان‌نما

به گفته منابع آگاه از این موضوع، سرمایه‌گذار مذکور باعث خواهد شد تا ارزش استارت‌آپ Figure AI به 1.9 میلیارد دلار افزایش یافته و به طور بالقوه آن را به اولین و تنها پیشرو در حوزه ربات‌های انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی تبدیل کند.

در همین رابطه بخوانید:

– ربات‌های انسان‌نما خودروهای جدید BMW را تولید خواهند کرد!

به گزارش MSN، شرکت OpenAI که با توسعه و معرفی چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT به شهرت رسید، پیش از این نیز روی استارت‌آپ‌های رباتیک از جمله 1X Technologies سرمایه‌گذاری کرده بود. بر اساس گزارش‌های موجود، این استارت‌آپ تا به امروز نزدیک به 100 میلیون دلار سرمایه گردآوری کرده و شرکت OpenAI نیز با راه‌اندازی سری اول رویداد جمع‌آوری سرمایه برای آن توانست 23.5 میلیون دلار دیگر نیز به آن اضافه کند.

استارت‌آپی ناشناخته اما بسیار قدرتمند

استارت‌آپ Figure AI در سال 2022 توسط برت ادکاک (Brett Adcock) راه‌اندازی شد که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت دارد. وی این شرکت را با همکاری افراد سرشناس دنیای رباتیک و مهندسان سابق تسلا (Tesla) و بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) تاسیس کرد.

سرمایه‌گذاری OpenAI و Microsoft در حوزه ربات‌های انسان‌نما

شایان ذکر است که برت ادکاک اوایل ماه قبل با انتشار یک پست جدید در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که Figure AI به‌تازگی یک قرارداد همکاری با شرکت BMW امضا کرده است. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وی، این خودروساز آلمانی قصد دارد از ربات‌های انسان‌نمای Figure AI برای ساخت تولیدات بعدی خود استفاده کند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید