۰

رونمایی Crucial از اولین ماژول‌های حافظه رم‌ 12 گیگابایتی DDR5

رونمایی Crucial از اولین ماژول‌های حافظه رم‌ 12 گیگابایتی DDR5
بازدید 45
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


Crucial به تازگی به سراغ معرفی کانفیگ جدیدی از حافظه رم DDR5 خود رفته است. Crucial 12 GB DDR5-5600 را می‌توان اولین ماژول 12 گیگابایتی DDR5 این شرکت نامید که در مرحله نخست برای لپ‌تاپ‌ها عرضه شده تا شاهد متنوع‌تر شدن ظرفیت حافظه‌های رم در بازار باشیم. جزئیات بیشتر را در نیوز الکترونیک بخوانید.

با معرفی حافظه DDR5 شاهد رونمایی از حافظه سریعتر با ظرفیت‌های بالاتر هستیم. در حالی که ماژول‌های با ظرفیت‌های استاندارد 8 و 16 و 32 گیگابایت از قبل وجود داشت، شاهد متنوع‌تر شدن ظرفیت‌ها و عرضه سری‌های غیر باینری با ظرفیت‌های 24 گیگابایت و 48 گیگابایت نیز هستیم.

اولین ماژول‌های 12 گیگابایتی حافظه رم DDR5

اولین ماژول‌های 12 گیگابایتی حافظه رم DDR5

در همین رابطه شرکت Crucial در حال اضافه کردن مشخصات جدید حافظه DDR5 به مجموعه خود است که دارای ظرفیت حداکثر 12 گیگابایت خواهد بود. این ظرفیت 50 درصد بیشتر از ماژول‌های استاندارد 8 گیگابایتی است و حداکثر ظرفیت 24 گیگابایت را برای پیکربندی دو کاناله فراهم می‌کند.

استفاده از ماژول‌های 12 گیگابایتی، علاوه بر افزایش ظرفیت حافظه رم به کاهش قیمت ارتقای سیستم نیز منجر خواهد شد. حافظه 12 گیگابایتی DDR5 جدید از شرکت Crucial در وبسایت آمازون انگلستان قرار گرفته است.

بر اساس اعلام videocardz این ماژول‌ها با شماره «CT12G56C46S5» برچسب گذاری شده و از طیف وسیعی از سرعت‌ها پشتیبانی خواهند کرد که به طور پیش فرض در 5600 مگاترنسفر کار می‌کنند و می‌توانند تا 5200 و 4800 مگاترنسفر نیز کاهش یابند. 

حافظه رم 12 گیگابایتی

این رم‌ها بهترین گزینه برای لپ‌تاپ های نسل 13 اینتل و پردازنده‌های Ryzen 6000 Series کمپانی AMD بوده و فقط با لپ‌تاپ‌های DDR5 سازگارند. Crucial دو کیت از این حافظه‌ها را به بازار عرضه خواهد کرد.

حافظه 12 گیگابایتی شامل یک ماژول (CT12G56C46S5) با 38.99 دلار روانه بازار خواهد شد و برای داشتن 24 گیگابایت حافظه رم می‌توانید از کیت (CT2K12G56C46S5) شامل دو ماژول 12 گیگابایتی با قیمت 70.99 دلار  استفاده کنید.

Crucial هنوز این مشخصات حافظه را در صفحه وب رسمی خود فهرست نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که به زودی اطلاعات بیشتر به بیرون درز کند، چرا که این ماژول‌ها در تاریخ 31 مارس (12 فروردین) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

سازندگان مادربردهای دسکتاپ پیش از این پشتیبانی از ظرفیت حافظه 256 گیگابایتی را برای مادربردهای خود فعال کرده‌اند و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این ظرفیت در آینده افزایش یابد.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید