۰

متا برای حفظ امنیت کودکان در اینستاگرام ارسال پیام خصوصی از غریبه‌ها را مسدود می‌کند

متا برای حفظ امنیت کودکان در اینستاگرام ارسال پیام خصوصی از غریبه‌ها را مسدود می‌کند
بازدید 35
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


در سال 2021، متا کاربران بزرگسال اینستاگرام را از ارسال پیام به کاربران زیر 18 سال که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، منع کرد. اکنون، متا این قانون را گسترش داده است تا به محافظت از نوجوانان و کودکان در برابر برقراری تماس ناخواسته کمک کند.

با توجه به قوانین جدید اینستاگرام، کاربران زیر 16 یا 18 سال، بسته به کشورشان، دیگر نمی‌توانند از افرادی که به طور پیش فرض آن‌ها را دنبال نمی‌کنند پیام شخصی دریافت کنند؛ حتی اگر توسط نوجوانی دیگر ارسال شده باشد.

به گفته‌ی رسانه Engadget، این اقدام ایمنی جدید فعلاً برای برای اینستاگرام و پیام‌رسان مسنجر اعمال می‌شود؛ مخصوصاً برای مسنجر که کاربران کم سن و سال فقط می‌توانند پیام‌هایی را از دوستان فیس‌بوک یا افرادی که در مخاطبین تلفن خود هستند دریافت کنند.

از آنجایی که این تنظیم به‌طور پیش‌فرض فعال است، نوجوانانی که حساب‌هایی تحت نظارت والدین دارند، باید هر گونه تغییر در آن را توسط سرپرست خود تأیید کنند. البته، این تنظیمات باید به سن اعلام شده کاربر و فناوری متا که برای پیش‌بینی سن افراد طراحی شده است بستگی داشته باشد؛ بنابراین 100 درصد دقیق هم نیست.

اینستاگرام برای کودکان

متا در اطلاعیه خود گفته است:

ما می‌خواهیم نوجوانان تجربیات ایمن و متناسب با سن خود را در برنامه‌های ما داشته باشند.

اوایل این ماه، متا اعلام کرد که شروع به مخفی کردن محتوای مربوط به خودزنی، خشونت، اختلالات خوراک و سایر موضوعات مضر از نوجوانان در اینستاگرام و فیس‌بوک خواهد کرد. اگر کاربری زیر 16 سال سن داشته باشد، پست‌هایی با آن موضوعات را در فیدها و استوری‌های خود نمی‌بیند؛ حتی اگر توسط حساب‌هایی که دنبال می‌کنند به اشتراک گذاشته شده باشند.

همچنین این شرکت اخیراً یک ویژگی تمرکز حواس را راه‌اندازی کرده است که به نوجوانان زیر 18 سال «اخطارهای شبانه» ارسال می‌کند تا اگر بیش از 10 دقیقه در حال پیمایش بودند، برنامه را ببندند و به رختخواب بروند.



منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید