۰

گیمر هستید؟ این قابلیت جدید مرورگر Edge مخصوص شماست

گیمر هستید؟ این قابلیت جدید مرورگر Edge مخصوص شماست
بازدید 15
مدت زمان خواندن نوشته : 2 دقیقه


در تلاش تازه‌ای برای تبدیل کردن اج به مرورگر پیش‌فرض گیمرها، مایکروسافت در حال کار بر روی یک قابلیت جدید است که به کاربران Edge امکان محدود کردن اشغال حافظه رم توسط مرورگر را می‌دهد. با فعال کردن و تعیین این محدودیت می‌توان جلوی اشغال بیش از حد حافظه رم توسط مرورگر را گرفت تا بازی‌ها و برنامه‌ها بهتر اجرا شوند.

افشاگر توییتری Leopeva64 متوجه این تغییر شده است و گزینه جدید امکان محدود کردن سقف حافظه رم قابل استفاده توسط مرورگر Edge را از طریق یک نوار لغزان به شما می‌دهد. این قابلیت در حال حاضر به طور آزمایشی در بیلد Canary مرورگر اج در دسترس است که می‌توان از طریق سربرگ System and Performance به آن دسترسی پیدا کرد.

محدود کردن حافظه رم در مرورگر Edge مایکروسافت

جالب اینکه قابلیت جدید مرورگر Edge این امکان را به کاربر می‌دهد تا آستانه استفاده از حافظه رم تنها در زمان گیمینگ اعمال شود. البته یک حالت دیگر هم وجود دارد که این محدودیت را همیشه اعمال می‌کند.

محدود کردن رم در اج

با در نظر گرفتن این واقعیت که وب‌سایت‌های امروزی بسیار سنگین هستند و تنها چند تب مروگر می‌تواند حافظه رم سیستم شما را ببلعد، قابلیت جدید مرورگر Edge برای محدود کردن میزان استفاده از حافظه رم کاربردی به نظر می‌سد.

این نوار لغزان (اسلایدر) از محدود کردن حافظه رم از 1 گیگابایت تا نهایت ظرفیت سیستم را می‌دهد. این قابلیت برای گیمرها، تولیدکنندگان محتوا و همه آنهایی که مرورگر را در کنار برنامه‌های سنگین یا بازی‌ها به طور هم‌زمان اجرا می‌کنند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. می‌دانیم گوگل کروم و دیگر مرورگرهای بر پایه آن حسابی تشنه حافظه رم هستند، از همین رو قابلیت جدید Edge می‌تواند یک مزیت قابل توجه برای آن باشد.

بدیهی است اگر حافظه رم قابل استفاده توسط مرورگر را بر روی مقدار ناکافی محدود کنید، تجربه خوشایندی نخواهید داشت، بنابراین باید حد تعادل را رعایت کرد.





منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید